Dopady generativní umělé inteligence na studium na VŠ

Název práce: Dopady generativní umělé inteligence na studium na VŠ
Autor(ka) práce: Fediaeva, Polina
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Luc, Ladislav
Oponenti práce: Sudzina, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Generativní umělá inteligence je typ umělé inteligence, která se zaměřuje na generování nového obsahu podle vzorců a pravidel naučených z existujících datových souborů. Není žádným tajemstvím, že s příchodem umělé inteligence se proces učení dramaticky změnil. Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání vlivu generativní umělé inteligence na proces vysokoškolského vzdělávání v České republice. V teoretické části je vysvětlen pojem generativní umělá inteligence, klíčové technologie a možností použití generativní AI ve výuce. Praktická část zahrnuje sběr a interpretaci dat prostřednictvím dotazníků a rozhovorů s důrazem na zjištění nejčastěji používaných nástrojů a jejich konkrétních přínosů. Hlavním cílem je analyzovat, jak studenti z různých oborů využívají nástroje generativní AI během studia a jak tyto nástroje ovlivňují jejich výsledky. Vedlejším cílem je vytvoření seznamu nejužitečnějších služeb založených na generativní AI na základě uživatelských zkušeností. Výsledky nabídnou studentům vhled do toho, jak optimalizovat jejich vzdělávací postupy v rychle se měnícím akademickém prostředí.
Klíčová slova: přínosy a hrozby umělé inteligence; dotazníkové šetření; řízené rozhovory; nejoblíbenější služby; generativní umělá inteligence; vysoké školy; vzdělávací proces; dopady
Název práce: The impact of generative artificial intelligence on university studies
Autor(ka) práce: Fediaeva, Polina
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Luc, Ladislav
Oponenti práce: Sudzina, František
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Generative artificial intelligence is a type of artificial intelligence that focuses on generating new content based on patterns and rules learned from existing datasets. It's no secret that with the advent of AI, the learning process has changed dramatically. This bachelor thesis focuses on exploring the impact of generative artificial intelligence on the process of higher education in the Czech Republic. The theoretical part explains the concept of generative artificial intelligence, key technologies and the capabilities of using generative AI in education. The practical part includes data collection and interpretation through questionnaires and interviews with an emphasis on identifying the most commonly used tools and their specific benefits. The main objective is to analyse how students from different disciplines use generative AI tools during their studies and how these tools affect their results. A secondary goal is to create a list of the most useful generative AI services based on user experience. The results will offer students insight into how to optimize their learning practices in a rapidly changing academic environment.
Klíčová slova: Generative artificial intelligence; universities; impacts; benefits and threats of artificial intelligence; questionnaire survey; educational process; most popular services; guided interviews

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra systémové analýzy

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 16. 5. 2024
Datum podání práce: 10. 5. 2025
Datum obhajoby: 17. 6. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/89830/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: