Zelený tým - Developerský projekt - Hlavní nádraží
Autor(ka) práce:
Novák, Václav
Typ práce:
Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Vedoucí práce:
Kaizr, Jaroslav
Oponenti práce:
Pagáč, Stanislav
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Závěrečná práce řeší plán developerského projektu Nové Vinohrady, jehož předmětem je zastavění území nad kolejištěm Hlavního Nádraží v Praze. Vizí projektu je provést transformaci území na novou udržitelnou městskou čtvrť. Výměra území je 11,9 ha a změnou územního plánu je dosaženo zastavitelnosti 320 330 m2 HPP. Výstavba platformy a 11 polyfunkčních budov bude probíhat v 6 etapách. Hmotová studie je propojená s konzervativním obchodním modelem podloženým detailní sociálně - demografickou a ekonomické analýzou a finančním modelem. Strategie projektu je založena na preferenci rychlého prodeje. Strategie financování je zaměřena na maximalizaci bankovního a juniorního financování a bylo dosaženo ukazatele IRR 15,41 %. Plán projektu obsahuje i analýzu rizik a citlivosti. Detailní pozornost je věnována problematice ESG a právnímu rámci zejména spolupráci subjektů a výstavbě na cizím pozemku s využitím práva stavby.
Klíčová slova:
Inovace; Development; Udržitelnost; Finanční a obchodní model; Právo stavby; Hlavní nádraží Praha; IRR
Název práce:
Zelený tým - Developerský projekt - Hlavní nádraží
Autor(ka) práce:
Novák, Václav
Typ práce:
Závěrečná práce - Institut celoživotního vzdělávání
Vedoucí práce:
Kaizr, Jaroslav
Oponenti práce:
Pagáč, Stanislav
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Our final thesis deals with the plan of the Nové Vinohrady development project, subject of which consists in building up of the area above the railways of the main train station in Prague. The project vision is to carry out the transformation of an area to a new sustainable town district. The acreage of the area is 11,9 ha and due to a change in the zoning plan the buildability of 320 330 m2 GFA was achieved. Erection of the platform and 11 multi-functional buildings shall be carried out in 6 stages. The massing study is linked with the conservative business model, which is supported by a detailed social-demographic and economic analysis and by a financial model. The project strategy is based on preference of fast selling. The financing strategy is focused on maximizing the banking and junior financing and the IRR factor of 15,41% was achieved. The project plan contains a risk and sensitivity analysis. Detailed attention is paid to the ESG issue and to the legal frameworks in particular the cooperation of the entities and erection on foreign plots with the use of right to build.
Klíčová slova:
Sustainability; Innovations; Main train station Praha; Development; Right to build,; IRR; Financial and business model