Tato bakalářská práce se zabývá návrhem efektivní komunikační strategie pro florbalový klub 1. FbK Tábor s cílem zvýšit povědomí o klubu, podpořit nábor členů a zaujmout potenciální sponzory. Práce kombinuje teoretická východiska sportovního marketingu s praktickou částí založenou na kvalitativním výzkumu. Byly realizovány dva expertní rozhovory s předsedou klubu a dvě focus group s juniorskými/dorosteneckými kategoriemi a dospělými hráči. Na základě zjištění silných a slabých stránek klubu a preferencí cílové skupiny byla vytvořena tříletá komunikační strategie kombinující online a offline aktivity. Návrh zahrnuje například zkušební tréninky, soutěže, interaktivní obsah na sociálních sítích nebo pořádání veřejných akcí. Výsledkem práce je prakticky využitelný plán komunikace, který reflektuje potřeby klubu a vychází z reálných možností jeho prostředí.
Klíčová slova:
Marketing; Komunikační mix; Sport; Marketingový výzkum
Název práce:
Communication strategy of a sport association
Autor(ka) práce:
Filipová, Nikola
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Černá, Jitka
Oponenti práce:
Zothová, Zuzana
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis focuses on designing an effective marketing campaign for the floorball club 1. FbK Tábor with the aim of increasing public awareness, supporting membership recruitment and attracting potential sponsors. The thesis combines theoretical foundations of sport marketing with a practical part based on qualitative research. Two expert interviews with club president and two focus groups with junior and senior players were conducted. Based on the identified strengths and weaknesses of the club and the preferences of the target group, a three-year communication strategy was developed, combining online and offline activities. The proposed plan includes for instance school outreach, competitions, interaction social media content and public events. The result is a practical communication plan that reflects the club´s needs and is adapted to its real-world context.
Klíčová slova:
Marketing; Communication mix; Sport; Marketing research