Využití umělé inteligence v marketingu

Název práce: Využití umělé inteligence v marketingu
Autor(ka) práce: Střízková, Berenika
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Preněk, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývala využitím umělé inteligence v marketingu a jejím cílem bylo identifikovat a zanalyzovat způsoby využití umělé inteligence v marketingu, jak obecně, tak na konkrétním příkladu společnosti Lindt & Sprüngli, a následně vyhodnotit přínos umělé inteligence v marketingu pro tuto vybranou společnost. Stěžejním cílem bylo zanalyzovat a následně vyhodnotit reakce spotřebitelů na využívání umělé inteligence v marketingu. Pro účely výzkumu byla použita kvalitativní metoda ve formě individuálního hloubkového rozhovoru, který byl uskutečněn s Brand manažerem společnosti Lindt & Sprüngli, a také metoda kvantitativní ve formě dotazníkového šetření. Na základě výsledků rozhovoru a dotazníkového šetření byla pro společnost Lindt & Sprüngli navržena doporučení, v jakých oblastech marketingu je efektivní umělou inteligenci využívat a v jakých nikoliv, a také byly definovány rizika a výzvy spojené s umělou inteligencí. Veškeré získané poznatky by měly společnosti Lindt & Sprüngli pomoci k efektivnějšímu využívání umělé inteligence v marketingu. Zároveň může být práce cenným přínosem pro jiné firmy, které implementaci umělé inteligence do svých marketingových aktivit zvažují.
Klíčová slova: Marketing; Personalizace; Datová analytika; Umělá inteligence; Obsahový marketing
Název práce: Implementation of artificial intelligence in marketing
Autor(ka) práce: Střízková, Berenika
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Preněk, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the use of artificial intelligence in marketing, aiming to identify and analyse the possibilities for utilising artificial intelligence in marketing, both generally and through the example of the company Lindt & Sprüngli. It also evaluates the benefits of artificial intelligence in marketing for this specific company. An additional key purpose was to analyse and assess consumer reactions to the use of artificial intelligence in marketing. For this research, a qualitative method was used through an individual in-depth interview with the brand manager of Lindt & Sprüngli, complemented by a quantitative method using a questionnaire survey. Based on the data gathered from the interview and questionnaire survey, recommendations were proposed for Lindt & Sprüngli regarding which marketing areas are effective for utilising artificial intelligence and which are not, as well as the risks and challenges associated with artificial intelligence in marketing. All findings obtained should help Lindt & Sprüngli make more effective use of artificial intelligence in marketing. Additionally, this thesis could serve as a valuable source of information for other companies considering the implementation of artificial intelligence in their marketing activities.
Klíčová slova: Marketing; Artificial intelligence; Content marketing; Personalisation; Data analysis

Informace o studiu

Studijní program / obor: Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 1. 2025
Datum podání práce: 12. 5. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: