Redesign vzdělávacího systému pro dataře v bance
Název práce: | Redesign vzdělávacího systému pro dataře v bance |
---|---|
Autor(ka) práce: | Juštová, Veronika |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Legnerová, Kateřina |
Oponenti práce: | Staněk, Štěpán |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Tato diplomová práce se zabývá redesignem vzdělávacího systému pro datově orientované zaměstnance v jedné z největších bank v České republice. Cílem práce je navrhnout nový vysoce personalizovaný model vzdělávání, který bude vycházet z analýzy aktuálních znalostí a zájmů zaměstnanců, potřeb datových týmů a strategických priorit banky. Návrh zahrnuje systematické hodnocení dovedností, individuální rozvojové plány, zavedení role Learning & Development Leada a zapojení do praktických rozvojových projektů. Hlavním podkladem pro změnu jsou hloubkové rozhovory s klíčovými stakeholdery v bance, lektory a konzumenty rozvojového obsahu, které odhalují současný stav vzdělávání, jeho nedostatky a preference zaměstnanců. Na základě těchto zjištění a aktuálních trendů ve vzdělávání práce navrhuje vylepšený framework, který nejen podporuje profesní růst datových specialistů, ale zároveň přispívá k rozvoji celé organizace tím, že propojuje vzdělávání s reálnými potřebami banky. |
Klíčová slova: | Schopnosti; Data; Rozvoj; Vzdělávání; Dovednosti |
Název práce: | Redesign of the Educational System for Data-Oriented Employees in a Bank |
---|---|
Autor(ka) práce: | Juštová, Veronika |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Legnerová, Kateřina |
Oponenti práce: | Staněk, Štěpán |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis focuses on redesigning the educational system for data-oriented employees in one of the largest banks in the Czech Republic. The objective is to propose a highly personalized learning model based on an analysis of employees' current knowledge and interests, the needs of data teams, and the bank's strategic priorities. The proposed model includes systematic skills assessment, individual development plans, the introduction of the Learning & Development Lead role, and engagement in practical development projects. The primary foundation for this redesign consists of in-depth interviews with key stakeholders in the bank, lecturers, and consumers of educational content, which reveal the current state of education, its shortcomings, and employee preferences. Based on these findings and current trends in employee training, the thesis proposes an improved framework that not only supports the professional growth of data specialists, but also contributes to the development of the entire organization by connecting training with the real needs of the bank. |
Klíčová slova: | Data; Development; Education; Abilities; Skills |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra personalistiky |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 29. 10. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 6. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/90137/podrobnosti |