Tvorba oblečení ve 3D počítačových hrách
Název práce: | Tvorba oblečení ve 3D počítačových hrách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Ouzká, Kateřina |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Bubeníček, Jan |
Oponenti práce: | Dušek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se věnuje tvorbě oblečení pro postavy v počítačových hrách a má za cíl popsat a srovnat dvě metody, kterými k ní lze přistupovat. První metodou je kombinace modelování a sculptingu, typicky využívaná pro tvorbu modelů ve 3D grafice, druhou je pak tvorba digitálního střihu a následná simulace dané látky, připomínající spíše postup šití v reálném životě. V teoretické části práce nabízí důležité poznatky ve vztahu k tvorbě, simulaci a vizualizaci textilních materiálů, i k principům tvorby módních střihů v digitálním prostředí. Část praktická pak do detailu popisuje postup uvedených metod a srovnává jejich proces a výsledky. Přínos práce spočívá nejen v popisu samotného procesu, ale také ve vzniklých poznatcích o daných metodách, ze kterých vyplývají doporučení pro budoucí tvůrce oblečení ve 3D grafice. Ty se týkají vhodnosti metod jednak pro různé lidi na základě přechozích zkušeností nebo naopak budoucích cílů, ale dávají také doporučení ve vztahu k různým druhům oblečení. |
Klíčová slova: | 3D grafika; simulace látky; digitální sculpting; módní design; realismus |
Název práce: | Creating 3D Clothing for Video Games |
---|---|
Autor(ka) práce: | Ouzká, Kateřina |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Bubeníček, Jan |
Oponenti práce: | Dušek, Václav |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor’s thesis focuses on the creation of clothing for characters in computer games and aims to compare two methods used for this purpose. The first method is the combination of modelling and sculpting, very often used for creating models in 3D graphic design, while the second is based on creating a digital sewing pattern and its subsequential simulation, resembling the real-life garment-making process. The theoretical part of the thesis provides important insights related to the creation, simulation and visualization of textile materials, as well as the principles of patternmaking in a digital environment. The practical part then describes in detail the workflow of both methods and compares their processes and outcomes. The contribution of this thesis lies not only in the description of the process itself, but also in the insights gained from analyzing the two methods, which lead to recommendations for future creators of clothing in 3D graphics. The suitability of each method for different users based on heir previous experience or future goals, as well as offering guidance on choosing the appropriate method depending on the type of garment being created. |
Klíčová slova: | realism; cloth simulation; digital sculpting; 3D graphics; fashion design |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Multimédia v ekonomické praxi |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra multimédií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 12. 6. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 12. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 24. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/88652/podrobnosti |