Inkluzivita a diverzita v galeriích: Analýza programů, lektorských programů, marketingových strategií a akcí v galeriích DOX, Museum Kampa, Kunsthalle Praha a Národní galerie v Praze
Inkluzivita a diverzita v galeriích: Analýza programů, lektorských programů, marketingových strategií a akcí v galeriích DOX, Museum Kampa, Kunsthalle Praha a Národní galerie v Praze
Autor(ka) práce:
Pánková, Rozalie
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Prokůpek, Marek
Oponenti práce:
Horová, Jana
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou inkluzivity a diverzity v institucích výtvarného umění. Problematiku řeší na příkladech čtyř pražských institucí výtvarného umění a tím jsou DOX, Museum Kampa, Kunsthalle Praha a Národní galerie v Praze. Cílem této práce je prozkoumat, jaké inkluzivní a diverzitní strategie uplatňují instituce v rámci svých výstavních, lektorských a marketingových aktivit a jak tyto přístupy ovlivňují jejich návštěvnickou základnu. Práce vychází z kvalitativního výzkumu, tedy z rozhovorů se zástupci jednotlivých oddělení. Na základě analýzy rozhovorů popisuje přístupy institucí k inkluzi a diverzitě a poukazuje na bariéry, které jejich rozvoji brání. Součástí práce jsou doporučení pro zlepšení a inspirace ze zahraničí. Výstupy mohou sloužit jako podklad pro další strategické plánování kulturních organizací, které usilují o otevřenější prostředí.
Klíčová slova:
Marketingové strategie; Diverzita; Inkluze; Kulturní instituce; Kulturní participace; Výstavní program; Lektorské programy
Název práce:
Inclusivity and Diversity in Visual Arts Institutions: an Analysis of Exhibition Programmes, Lecturer Programmes and Marketing Strategies in DOX, Museum Kampa, Kunsthalle Prague and the National Gallery in Prague
Autor(ka) práce:
Pánková, Rozalie
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Prokůpek, Marek
Oponenti práce:
Horová, Jana
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The thesis deals with the issue of inclusivity and diversity in visual arts institutions. It addresses the issue through the examples of four art institutions in Prague, namely DOX, Museum Kampa, Kunsthalle Prague and the National Gallery in Prague. The aim of this thesis is to explore what inclusive and diversity strategies the institutions apply in their exhibition, lecturing and marketing activities and how these approaches affect their visitor base. The thesis is based on qualitative research, i.e. interviews with representatives of each department. Based on the analysis of the interviews, it describes the institutions' approaches to inclusion and diversity and highlights the barriers that hinder their development. Recommendations for improvement and inspiration from abroad are included. The findings can serve as a basis for further strategic planning for cultural organisations seeking a more inclusive environment.
Klíčová slova:
Cultural participation; Lecturer programmes; Cultural institutions; Marketing strategies; Exhibition programme; Inclusion, diversity