Analýza filmových marketingových strategií a jejich dopadu na zapojení diváků
Název práce: | Exploring Film Marketing Dynamics: Analysis of Blockbusters and Independent Films' Marketing Impact on Audience Engagement |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bagewadi, Prasanna |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Machek, Martin |
Oponenti práce: | Kolouchová, Daniela |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | The thesis examines the interplay and relationship between film marketing campaign strategies and audience engagement, and fills a gap in the literature, which typically ignores engagement as a meaningful and tangible outcome. This qualitative study analyses three film campaigns: Avengers: Endgame (2019), Deadpool (2016), and Host (2020), while also incorporating information from eight expert interviews in the film marketing industry. The analysis demonstrates how different scales of budgets influence the strategies that each film marketing campaign undertakes. Avengers: Endgame used secrecy, nostalgia and franchise loyalty; Deadpool used humour, virality and character-based content; and Host used cultural relevance and low-budget authenticity. The expert interviews also helped the research to demonstrate that engagement today signifies way more than it ever did. Engagement can now mean an emotional response, fan interaction or ongoing digital participation instead of mere ticket sales. The study utilises AIDA, Uses and Gratifications, and Opinion Leader Theory frameworks to give context to audiences’ actions. The findings show that audiences want authenticity, emotional connection, and relevance in a timely context. This thesis also provides useful insights to marketers on exploring how to create emotionally driven audience-focused campaigns in a rapidly evolving media landscape. |
Klíčová slova: | Audience Engagement; Big-Budget Film Marketing; Indie Film Marketing; Film Marketing Strategies |
Název práce: | Analýza filmových marketingových strategií a jejich dopadu na zapojení diváků |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bagewadi, Prasanna |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Machek, Martin |
Oponenti práce: | Kolouchová, Daniela |
Jazyk práce: | English |
Abstrakt: | Diplomová práce zkoumá souhru a vztah mezi strategiemi filmových marketingových kampaní a zapojením diváků a zaplňuje mezeru v odborné literatuře, která obvykle opomíjí zapojení publika jako smysluplný a měřitelný výsledek. Tato kvalitativní studie analyzuje tři filmové kampaně: Avengers: Endgame (2019), Deadpool (2016) a Host (2020), přičemž zahrnuje také poznatky z osmi odborných rozhovorů s experty z oblasti filmového marketingu. Analýza ukazuje, jak různé rozpočty ovlivňují strategie, které jednotlivé filmové kampaně volí. Avengers: Endgame sázeli na tajemství, nostalgii a loajalitu k franšíze; Deadpool využil humor, virálnost a obsah založený na postavě; a Host stavěl na kulturní aktuálnosti a autenticitě nízkorozpočtového snímku. Rozhovory s odborníky navíc pomohly výzkumu ukázat, že dnešní pojetí zapojení publika znamená mnohem víc než dříve — může jít o emoční reakci, interakci fanoušků či trvalou digitální účast namísto pouhého prodeje lístků. Studie využívá teoretické rámce AIDA, teorii užití a uspokojení (Uses and Gratifications) a teorii názorových vůdců (Opinion Leader Theory) k zasazení chování publika do kontextu. Výsledky ukazují, že publikum dnes hledá autentičnost, emoční propojení a relevantnost v aktuálním kontextu. Tato práce zároveň přináší cenné poznatky pro marketéry, jak navrhovat emocionálně laděné, na publikum zaměřené kampaně v rychle se měnícím mediálním prostředí. |
Klíčová slova: | Marketingové strategie filmů; zapojení diváků; marketing velkofilmů; marketing nezávislých filmů |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Management |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta podnikohospodářská |
Katedra: | Katedra marketingu |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 11. 12. 2023 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 4. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/86854/podrobnosti |