Implementace předmětu Fiktivní firma do oboru vzdělání Obchodní akademie

Název práce: Implementace předmětu Fiktivní firma do oboru vzdělání Obchodní akademie
Autor(ka) práce: Mikešová, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Krpálek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce s názvem „Implementace předmětu Fiktivní firma do kurikula oboru vzdělání Obchodní akademie“ se zaměřuje na návrh a začlenění tohoto předmětu do odborného vzdělávání na obchodní akademii. Cílem práce je na základě kvalitativního výzkumu ověřit možnosti zavedení Fiktivní firmy do kurikula konkrétní střední školy. Teoretická část se věnuje vymezení předmětu Fiktivní firma, jeho vzdělávacím cílům a přínosu pro rozvoj odborných i klíčových kompetencí žáků. Součástí práce je návrh struktury předmětu, tematického plánu a vhodných didaktických metod. Na základě výsledků výzkumu jsou v závěru formulována doporučení pro konkrétní střední školu, která mohou být využita pro širší aplikaci tohoto přístupu na dalších školách.
Klíčová slova: kurikulum; klíčové kompetence; fiktivní firma; integrovaná výuka; obchodní akademie; vyučovací metoda
Název práce: Implementation of the Fictitious Firm subject in the curriculum of the Business Academy
Autor(ka) práce: Mikešová, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Berková, Kateřina
Oponenti práce: Krpálek, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis titled „Implementation of the Fictitious Firm subject in the curriculum of the Business Academy“ focuses on the design and integration of this subject in the vocational education at the Business Academy. The aim of the thesis is to verify the possibility of introducing the Fictitious Firm into the curriculum of a specific secondary school based on qualitative research. The theoretical part is devoted to the definition of the Fictitious Firm subject, its educational objectives and its contribution to the development of students' professional and key competences. The thesis includes a proposal of the structure of the subject, thematic plan and appropriate didactic methods. Based on the results of the research, recommendations for a specific secondary school are made in the conclusion, which can be used for a wider application of this approach in other schools.
Klíčová slova: curriculum; key competencies; teaching method; fictitious firm; integrated teaching; business academy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2024
Datum podání práce: 19. 5. 2025
Datum obhajoby: 18. 6. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/89667/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: