Finanční výkonnost a řízení pracovního kapitálu v herním průmyslu ČR
Název práce: | Finanční výkonnost a řízení pracovního kapitálu v herním průmyslu ČR |
---|---|
Autor(ka) práce: | Škorpa, Jaromír |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Šmídová, Radana |
Oponenti práce: | Novák, Michal |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předmětem práce je analýza finanční výkonnosti a řízení pracovního kapitálu ve vybraných českých herních studiích – Bohemia Interactive a.s., SCS Software s.r.o. a Amanita Design s.r.o. – na základě účetních dat za období 2018–2023. Práce využívá veřejně dostupné údaje k hodnocení rentability, likvidity, zadluženosti, aktivity a cashflow. Výsledky ukazují, že větší společnosti jako Bohemia Interactive a SCS Software dosahují vyšší stability a efektivity, zatímco menší studio Amanita Design vykazuje větší výkyvy ve výkonnosti. SCS Software se vyznačuje výjimečně vysokou likviditou, zatímco Bohemia Interactive vyniká výnosností aktiv. Práce rovněž shrnuje vývoj a specifika českého herního průmyslu, včetně jeho způsobů financování a budoucího potenciálu. Součástí je i SWOT analýza a prognóza dalšího vývoje odvětví. Výsledky naznačují, že velikost podniku významně ovlivňuje jeho finanční profil. |
Klíčová slova: | likvidita; SCS Software; herní průmysl; finanční analýza; pracovní kapitál; rentabilita; účetní závěrky; Bohemia Interactive; Amanita design; Česká republika |
Název práce: | Financial Performance and Working Capital Management of the Video Game Industry in the Czech Republic |
---|---|
Autor(ka) práce: | Škorpa, Jaromír |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Šmídová, Radana |
Oponenti práce: | Novák, Michal |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis analyses the financial performance and working capital management of selected Czech video game companies – Bohemia Interactive a.s., SCS Software s.r.o. and Amanita Design s.r.o. – based on accounting data from the period 2018–2023. It uses publicly available data to assess profitability, liquidity, indebtedness, activity and cash flow. The results show that larger companies, such as Bohemia Interactive and SCS Software, achieve greater stability and efficiency, while the smaller studio Amanita Design exhibits more volatility in performance. SCS Software is characterised by exceptionally high liquidity, whereas Bohemia Interactive stands out in terms of asset profitability. The thesis also outlines the development and specific features of the Czech video game industry, including its financing methods and future potential. A SWOT analysis and an outlook for the industry’s further development are also included. The results indicate that company size significantly affects financial performance. |
Klíčová slova: | financial analysis; video game industry; working capital; profitability; liquidity; financial statements; Bohemia Interactive; SCS Software; Amanita Design; Czech Republic |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra financí a oceňování podniku |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 8. 10. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 22. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 6. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/89833/podrobnosti |