Využití herních prvků ve výuce ekonomických předmětů
Název práce: | Využití herních prvků ve výuce ekonomických předmětů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bruknerová, Anežka |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá využitím herních prvků ve výuce ekonomických předmětů na střední škole. Cílem práce bylo ověřit, zda začlenění aktivizačních metod s herními prvky přispívá ke zlepšení kognitivních znalostí žáků, a to v souladu s úrovněmi Bloomovy taxonomie. Teoretická část práce shrnuje současné trendy ve vzdělávání, význam digitálních technologií a aktivizačních metod, přičemž zvláštní pozornost je věnována didaktickým, situačním a inscenačním hrám. Empirická část je založena na kvantitativním výzkumu, v rámci kterého byl realizován praktický workshop s názvem „Ekonomika v praxi“ s využitím herních prvků. Úroveň znalostí žáků byla měřena vstupním a výstupním testem, jejichž výsledky byly analyzovány pomocí párového t-testu. Výsledky ukazují, že zavedení herních prvků do výuky vedlo ke statisticky významnému zlepšení kognitivních znalostí žáků. Práce potvrzuje, že inovativní přístupy ve výuce ekonomických předmětů přispívají ke zvýšení efektivity vzdělávání a motivace žáků. |
Klíčová slova: | ekonomika ; herní prvky ; inscenační hra ; aktivizační metody; didaktická hra |
Název práce: | The Use of Gamification Elements in Teaching Economic Subjects |
---|---|
Autor(ka) práce: | Bruknerová, Anežka |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis looks at how using games in teaching economics at secondary school can help students learn better. The main goal was to find out if active teaching methods with game elements can improve students’ knowledge, based on Bloom’s taxonomy levels. The theoretical part describes new trends in education, the role of digital technology, and active teaching methods, with a focus on different types of educational games. In the research part, a practical workshop called “Economics in Practice” was organized, where game elements were used. Students’ knowledge was tested before and after the workshop. The results were compared using a paired t-test. The findings show that adding game elements to lessons helped students improve their knowledge in a statistically significant way. The thesis shows that using new and playful methods in teaching economics can make learning more effective and increase students’ motivation. |
Klíčová slova: | game elements; active teaching ; educational game ; role-play game ; economics |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 26. 11. 2024 |
---|---|
Datum podání práce: | 25. 5. 2025 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2025 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/90516/podrobnosti |