Tvorba brandu pro divadlo na ledě včetně vizuální identity brandu

Název práce: Tvorba brandu pro divadlo na ledě včetně vizuální identity brandu
Autor(ka) práce: Buliienko, Sofiia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Gburíková, Alžbeta
Oponenti práce: Stiebitz, Richard
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá tvorbou brandu divadla na ledě. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu brand a jeho jednotlivých součástí, představuje nástroje vhodné pro tvorbu značky, popisuje prvky vizuální a verbální identity a seznamuje s kvalitativní metodou hloubkových rozhovorů. Praktická část se soustředí na definování cílové skupiny a představení konceptu divadla na ledě. Veškeré složky brandu definované v této části vycházejí z hloubkových rozhovorů s cílovou skupinou, analýzy konkurence a vlastního vnímání značky autorkou práce, které se opírá o metodiku tvorby brandu podle Pastiera. Po definování cílové skupiny následuje analýza konkurence a hloubkové rozhovory, z nichž vyplynula důležitá zjištění pro další postup práce. Značce byl následně přiřazen archetyp s ohledem na archetypy konkurence. Následně byla provedena SWOT analýza, která byla dále rozpracována do IE matice za účelem určení klíčových faktorů ovlivňujících značku. Na základě analýzy konkurence, dvou kol hloubkových rozhovorů a vnímání značky zakladatelkou byl ze tří názvů, sedmi sloganů a tří moodboardů vybrán jeden název, jeden slogan a moodboard. Pomocí vybraného moodboardu byly vytvořeny první verze logotypů, které byly konzultovány s grafičkami Bc. Annou Hábovou a Bc. Magdalenou Hemerkovou a následně upraveny. Dvě finální varianty byly testovány na cílové skupině a byla vybrána jedna z nich, která se stala základem pro celou vizuální identitu. Výsledkem práce je značka divadla na ledě, která má svůj název, slogan a hlavní prvky brandu, jako jsou mise, vize, cíl, image, tone of voice, positioning, archetyp a také verbální a vizuální identitu. V závěru práce jsou shrnuta klíčová zjištění a formulována doporučení pro další rozvoj značky.
Klíčová slova: budování brandu; divadlo na ledě; SWOT analýza; archetyp brandu; vizuální identita; brand; verbální identita; logotyp; název; slogan
Název práce: Brand creation for an ice theater, including visual brand identity
Autor(ka) práce: Buliienko, Sofiia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Gburíková, Alžbeta
Oponenti práce: Stiebitz, Richard
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the creation of a brand for theatre on ice. It is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part focuses on defining the concept of a brand and its individual components, presents tools suitable for brand creation, describes the elements of visual and verbal identity, and introduces the qualitative method of in-depth interviews. The practical part focuses on defining the target group and presenting the concept of theatre on ice. All brand components defined in this part are based on in-depth interviews with the target group, analysis of the competition, and the author's own perception of the brand, which is based on Pastier's brand creation methodology. The definition of the target group is followed by an analysis of the competition and in-depth interviews, which yielded important findings for the further course of the work. The brand was then assigned an archetype with regard to the archetypes of the competition. Subsequently, a SWOT analysis was performed, which was further developed into an IE matrix in order to determine the key factors influencing the brand. Based on the analysis of the competition, two rounds of in-depth interviews and the founder's perception of the brand, one name, one slogan and one moodboard were selected from three names, seven slogans and three mood boards. Using the selected mood board, the first versions of the logotypes were created, which were consulted with graphic designers Anna Hábová and Magdalena Hemerková and subsequently modified. Two final variants were tested on the target group and one of them was selected, which became the basis for the entire visual identity. The result of the work is the theatre on ice brand that has its own name, slogan and main brand elements, such as mission, vision, goal, image, tone of voice, positioning, archetype, as well as verbal and visual identity. The conclusion of the work summarises the key findings and formulates recommendations for further brand development.
Klíčová slova: slogan; name; logotype; verbal identity; SWOT analysis; brand archetype; visual identity; brand building; brand; ice theatre

Informace o studiu

Studijní program / obor: Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 1. 2025
Datum podání práce: 25. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: