Profesní odolnost zdravotních sester v kontextu kultury učení a hodnotové orientace

Název práce: Profesní odolnost zdravotních sester v kontextu kultury učení a hodnotové orientace
Autor(ka) práce: Konvalinová, Klára
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Kandilaki, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem bylo zjistit pociťovanou úroveň profesní odolnosti, kultury učení a zastávané hodnotové orientace zdravotních sester na ambulancích a lůžkových odděleních v rámci jedné nemocnice. Následně byl analyzován vztah mezi těmito třemi proměnnými, kdy kultura učení byla zvolena za nezávislou proměnnou, profesní odolnost za závislou pro-měnnou a jednotlivé vyšší hodnotové kategorie byly moderátory tohoto vztahu. Data byla sesbírána prostřednictvím tří validovaných dotazníků s uzavřenými otázkami. Vyhodnocení dat proběhlo mimo jiné pomocí lineární regrese a moderovaného regresního modelu. Výsledky ukazují, že kultura učení pozitivně ovlivňuje profesní odolnost zdravotních sester na zkoumaných typech pracovišť. Dále hodnotová preference překročení sebe sama pozitivně moderuje vztah mezi KU a PO u sester na lůžkových odděleních. Hodnotová preference posílení ega negativně moderuje vztah mezi KU a PO u zdravotních sester z ambulancí.
Klíčová slova: kultura učení; Profesní odolnost; posílení sebe sama; otevřenost změně; konzervace; dotazník PVQ; DLOQ; hodnotové orientace jedince; překročení sebe sama
Název práce: Professional resilience of nurses in the context of learning culture and value orientation
Autor(ka) práce: Konvalinová, Klára
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Hiršová, Miloslava
Oponenti práce: Kandilaki, Daniela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim was to determine the perceived level of professional resilience, learning culture, and value orientation of nurses working in outpatient department and inpatient wards within a single hospital. Subsequently, the relationship between these three variables was analyzed, with the learning culture selected as the independent variable, professional resilience as the dependent variable, and the value orientation serving as moderators of this relationship. Data were collected using three validated questionnaires with closed-ended questions. The data were evaluated, among other methods, using linear regression and a moderated regression model. The results show that the learning culture positively influences the professional resilience of nurses in the examined types of workplaces. Furthermore, the value orientation of self-transcendence positively moderates the relationship between learning culture and professional resilience among nurses in inpatient wards. In contrast, the value orientation of self-enhancement negatively moderates the relationship between learning culture and professional resilience among nurses from outpatient department.
Klíčová slova: Learning culture; value orientation of the individual; self transcendence; self enhancement; openness to change; DLOQ; conservation; Professional resilience; questionnaire PVQ

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 9. 2024
Datum podání práce: 27. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: