Kulturně podmíněné spotřebitelské chování Vietnamců a Čechů
Autor(ka) práce:
Chadrabová, Elen
Typ práce:
Diplomová práce
Vedoucí práce:
Matysová, Kamila
Oponenti práce:
Volfová, Jitka
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce porovnává spotřebitelské chování Čechů a Vietnamců žijících v ČR v oblasti péče o pleť. Teoretická část se zaměřuje na klíčové faktory ovlivňující spotřební chování, kulturní rozdíly, generační specifika, popis kosmetického trhu a jeho aktuální trendy. Praktická část kombinuje kvantitativní dotazníkové šetření a kvalitativní rozhovor s odbornicí z praxe. Na základě těchto dat byly zjištěny rozdíly ve vnímání značky, původu produktů, vlivu doporučení i nákupních zvyklostech.
Klíčová slova:
spotřebitelské chování; kulturní rozdíly; generace; péče o pleť; kosmetický trh
Název práce:
Culturally conditioned consumer behavior of Vietnamese and Czechs
Autor(ka) práce:
Chadrabová, Elen
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Matysová, Kamila
Oponenti práce:
Volfová, Jitka
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This thesis compares the consumer behavior of Czechs and Vietnamese living in the Czech Republic in the area of skincare. The theoretical part focuses on key factors influencing consumer behavior, cultural differences, generational specifics, and an overview of the cosmetics market and its trends. The practical part combines a quantitative questionnaire survey and a qualitative interview with a skincare specialist. Based on collected data, differences were identified in brand perception, product origin, the influence of recommendations, and purchasing habits.
Klíčová slova:
cultural differences; generations; skincare; consumer behavior; cosmetics market