Mezikulturní komunikační strategie v česko-italském obchodním prostředí

Název práce: Mezikulturní komunikační strategie v česko-italském obchodním prostředí
Autor(ka) práce: Toniolo, Martin-Alexej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá mezikulturní komunikační strategií v česko-italském obchodním prostředí. Cílem práce je identifikovat kulturní rozdíly mezi Českou republikou a Itálií, které mohou ovlivňovat efektivitu obchodní komunikace, a navrhnout doporučení pro její zlepšení. V teoretické části jsou představeny klíčové modely mezikulturní komunikace, které slouží jako rámec pro analýzu. Výzkumná část kombinuje kvantitativní data získaná pomocí dotazníku VSM 2013 a kvalitativní výpovědi respondentů s osobní zkušeností s prací nebo životem v druhé kultuře. Výsledky ukazují zásadní rozdíly ve vnímání času, míře formálnosti, přístupu k autoritám i stylu komunikace. Na základě těchto zjištění jsou formulována praktická doporučení pro zefektivnění obchodní spolupráce mezi českými a italskými partnery.
Klíčová slova: komunikační strategie; obchodní kultura; Česká republika; Itálie; Hofstede; kulturní dimenze; mezikulturní komunikace
Název práce: Intercultural communication strategy in the Czech-Italian business environment
Autor(ka) práce: Toniolo, Martin-Alexej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Semenenko, Vadim
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master’s thesis focuses on intercultural communication strategies within the Czech–Italian business environment. The aim is to identify key cultural differences between the Czech Republic and Italy that affect business communication and to propose recommendations for its improvement. The theoretical section presents major models of intercultural communication that provide the framework for the analysis. The research combines quantitative data from the VSM 2013 questionnaire with qualitative input from respondents with personal experience of living or working in the other culture. The findings reveal significant contrasts in time perception, communication formality, attitudes towards authority, and interpersonal interaction styles. Based on these results, the thesis formulates practical recommendations to enhance cooperation between Czech and Italian business partners.
Klíčová slova: intercultural communication; business culture; Hofstede; Czech Republic; Italy; cultural dimensions; communication strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 2. 2024
Datum podání práce: 27. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: