Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit současný stav stávající marketingové strategie a navrhnout variantu marketingové strategie, která by v reakci na trendy v kulturním cestovním ruchu reflektovala potřeby cílových skupin návštěvníků a rezidentů. Bere ohled na únosnost destinace a dlouhodobý udržitelný rozvoj. Dílčím cílem je identifikace konkurenčnícho prostředí ve zvolené lokalitě, kterou je Středočeský kraj. K naplnění stanoveného cíle byly formulovány dvě výzkumné otázky, které umožňují hlubší porozumění zkoumané problematice: 1. Jaký mají postoj rezidenti k rozvoji cestovního ruchu v obci? 2. Jaké jsou silné a slabé stránky hradu Okoř? V první kapitole teoretických východisek rozebírá základy marketingu a specifika marketingu cestovního ruchu. Další podkapitoly rozebírají kulturní dědictví, budoucnost tvorby produktů cestovního ruchu spolu s aktuálními trendy, které jsou využity v další kapitole a návrhu marketingové strategie. Druhá kapitola se zabývá aktuálním stavem marketingové strategie hradu Okoř, na online i offline komunikaci a zhodnocení konkurence. Tato zjištění ohledně komunikace jsou doplněna polostrukturovaným rozhovorem s panem starostou a dotazníkovým šetřením mezi rezidenty obce. Výsledkem jsou zjištění ohledně stavu aktuální marketingové strategie, její příležitosti a slabé a silné stránky. Poslední částí je návrhová část diplomové práce, která obsahuje samotný návrh marketingové strategie, která reaguje na informace z předchozích kapitol a pomocí marketingového mixu, cílů, vize, mise a hodnot určuje směřování marketingové strategie. Rozebírá důležitý nástroj, marketingovou komunikaci, konkrétně webové stránky, sociální sítě a budování komunity mezi rezidenty obce. Kapitola se tak věnuje i návrhu webových stránek, fungování sociálních sítí a aplikaci pro rezidenty. Neméně důležitou součástí návrhové části je harmonogram implementace strategie a 3 nákladové varianty implementace.
Klíčová slova:
marketing; kulturní cestovní ruch; marketingová strategie
Název práce:
Marketing strategy proposal for Okoř castle
Autor(ka) práce:
Lžičařová, Alena
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Scholz, Petr
Oponenti práce:
-
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The main objective of the thesis is to analyze the existing marketing strategy and to propose a new version of the marketing strategy that would reflect the needs of the target groups of visitors and residents in response to the trends in cultural tourism. It takes into account the viability of the destination and long-term sustainable development. An integral objective is to identify the competitive environment in the chosen location, which is the Central Bohemia Region. In order to achieve the stated objective, two research questions were formulated to provide a deeper understanding of the issue under study: 1. What are the attitudes of residents towards tourism development in the community? 2. What are the strengths and weaknesses of Okoř Castle? The first chapter of the theoretical background discusses the basics of marketing and the specifics of tourism marketing. The next subchapters discuss cultural heritage, the future of tourism product development along with current trends, which are used in the next chapter and the design of the marketing strategy. These findings on communication are complemented by a semi-structured interview with the mayor and a questionnaire survey among the residents of the village. As a result, findings are presented regarding the status of the current marketing strategy, its opportunities and weaknesses and strengths. The last part is the design part of the thesis, which contains the actual design of the marketing strategy, which responds to the information from the previous chapters and uses the marketing mix, objectives, vision, mission and values to determine the direction of the marketing strategy. It discusses an important tool, marketing communication, specifically the website, social media and community building among the residents of the community. Thus, the chapter also discusses the design of the website, the operation of social networking sites, and the resident app. An equally important part of the design section is the timeline for implementing the strategy and the 3 possible cost options for implementation.
Klíčová slova:
culture heritage; marketing of culture tourism; marketing strategy