Strategická analýza vstupu značky DON QUIET na rakouský trh s lyžařským oblečením

Název práce: Strategická analýza vstupu značky DON QUIET na rakouský trh s lyžařským oblečením
Autor(ka) práce: Kubeš, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Křenková, Eva
Oponenti práce: Černá, Iveta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá strategickou analýzou české značky DON QUIET v souvislosti s jejím vstupem na rakouský trh s lyžařským závodním oblečením. Cílem této práce bylo identifikovat silné stránky podniku a navrhnout vhodnou strategii pro vstup na zahraniční trh. Hlavními využitými metodickými nástroji byly VRIO analýza a kvalitativní šetření v podobě dotazování spotřebitelů, jejichž výsledky byly dále aplikovány v rámci konceptů Porterových generických strategií a marketingového mixu. Na základě zjištění práce doporučuje značce DON QUIET, aby se zaměřila na strategii diferenciace, zejména prostřednictvím zlepšení technických parametrů, jako jsou voděodolnost a zateplení. Dále upozorňuje na vysoký význam investic do designu, jelikož vzhled oblečení hraje klíčovou roli v rozhodování spotřebitelů.
Klíčová slova: Strategická analýza; Vstup na zahraniční trh; Konkurenceschopnost; Internacionalizace; lyžařské oblečení; Rakousko; Export; DON QUIET
Název práce: Strategic Entry Analysis of the DON QUIET Brand into the Austrian Market for Ski Apparel
Autor(ka) práce: Kubeš, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Křenková, Eva
Oponenti práce: Černá, Iveta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis focuses on the strategic analysis of the Czech brand DON QUIET in relation to its entry into the Austrian market for ski racing apparel. The aim of this thesis was to identify the company’s strengths and propose a suitable strategy for entering the foreign market. The main methodological tools used were the VRIO analysis framework and qualitative research in the form of consumer surveys. The results were subsequently interpreted further through the concepts of Porter's generic strategies and marketing mix. Based on the findings of this thesis, it is recommended that the DON QUIET brand focus on a differentiation strategy, particularly through improvements in technical parameters such as water resistance and insulation. Furthermore, it highlights the high importance of investment in design, as the appearance of clothing plays a key role in consumer decision-making.
Klíčová slova: Internationalisation; Strategic analysis; Foreign market entry; Ski apparel; Austria; DON QUIET; Export; Competitiveness

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2023
Datum podání práce: 27. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: