Spoločenská zodpovednosť firiem a jej vplyv na image firmy

Název práce: Spoločenská zodpovednosť firiem a jej vplyv na image firmy
Autor(ka) práce: Toporcerová, Ivana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá problematikou spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR) a jej vplyvom na imidž firiem v očiach spotrebiteľov. Cieľom práce je analyzovať, ako CSR aktivity ovplyvňujú spotrebiteľské správanie a rozhodovanie, pričom je zameraná na konkrétny prípad spoločnosti Plzeňský Prazdroj. Práca sa skladá z teoretickej a praktickej časti. V teoretickej časti je rozobratý koncept CSR, jeho historický vývoj a aplikácia v marketingovej komunikácii. Praktická časť je venovaná výskumu, ktorý skúma vnímanie CSR aktivít spotrebiteľmi v Českej republike a na Slovensku, a to prostredníctvom dotazníkového prieskumu. Výsledky naznačujú, že CSR aktivity majú pozitívny vplyv na imidž firiem, pričom spotrebitelia častejšie preferujú produkty firiem, ktoré aktívne implementujú CSR stratégie.
Klíčová slova: spoločenská zodpovednosť firiem; CSR; image firmy; spotrebiteľské správanie; Triple-Bottom-Line
Název práce: Spoločenská zodpovednosť firiem a jej vplyv na image firmy
Autor(ka) práce: Toporcerová, Ivana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou společenské odpovědnosti firem (CSR) a jejím vlivem na image firem v očích spotřebitelů. Cílem práce je analyzovat, jak CSR aktivity ovlivňují spotřebitelské chování a rozhodování, přičemž se zaměřuje na konkrétní případ společnosti Plzeňský Prazdroj. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je rozebrán koncept CSR, jeho historický vývoj a aplikace v marketingové komunikaci. Praktická část je věnována výzkumu, který zkoumá vnímání CSR aktivit spotřebiteli v České republice a na Slovensku prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky naznačují, že CSR aktivity mají pozitivní vliv na image firem, přičemž spotřebitelé častěji preferují produkty firem, které aktivně implementují CSR strategie.
Klíčová slova: image firmy; spotřebitelské chování; Triple-Bottom-Line; společenská zodpovědnost firem; CSR
Název práce: Corporate Social Responsibility and its impact on company image
Autor(ka) práce: Toporcerová, Ivana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Průša, Přemysl
Oponenti práce: -
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis focuses on the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) and its impact on the company image in the eyes of consumers. The aim of the thesis is to analyze how CSR activities influence consumer behavior and decision-making, with a specific focus on the case of Plzeňský Prazdroj. The thesis consists of a theoretical and practical part. The theoretical section discusses the CSR concept, its historical development, and its application in marketing communication. The practical part is dedicated to a survey research exploring consumer perceptions of CSR activities in the Czech Republic and Slovakia through a questionnaire. The results suggest that CSR activities positively impact the company image, with consumers more likely to prefer products from companies actively implementing CSR strategies.
Klíčová slova: CSR; consumer behavior; Triple-Bottom-Line.; Corporate Social Responsibility; company image

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 6. 2021
Datum podání práce: 27. 6. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: