Emocionální manipulace v marketingu: Zkoumání působení populismu v marketingových kampaních
Autor(ka) práce:
Vlk, Martin
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Šimůnková, Klára
Oponenti práce:
Kšír, Otakar
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá výskytem populistických prvků v marketingových sděleních firem, které jsou vlastněny politicky aktivním populistickým aktérem. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda a jakým způsobem se populistický styl, známý z politické komunikace, promítá i do marketingových kampaní těchto firem. Jako výzkumná metoda byla zvolena kvalitativní obsahová analýza, kde předmětem zkoumání byly textové materiály z marketingových kampaní několika vybraných firem působících v České republice.
Klíčová slova:
Populismus; marketingová kampaň; obsahová analýza
Název práce:
Emotional manipulation in marketing: Exploring the effects of populism in marketing campaigns
Autor(ka) práce:
Vlk, Martin
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Šimůnková, Klára
Oponenti práce:
Kšír, Otakar
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines the occurrence of populist elements in the marketing messages of firms owned by a politically active populist actor. The aim of the research was to find out whether and how the populist style, known from political communication, is reflected in the marketing campaigns of these firms. The research method chosen was qualitative content analysis, where the subject of the research were text materials from the marketing campaigns of several selected companies operating in the Czech Republic.