Tato diplomová práce se zabývá tím, jak učitelé středních škol vnímají využívání umělé inteligence (AI) ve své pedagogické praxi. Zaměřuje se na přínosy, rizika, dopad na pracovní zátěž a dostupnost podpory a školení. Výzkum byl realizován s využitím dotazníkového šetření. AI je nejčastěji využívána při přípravě výuky a tvorbě materiálů. Učitelé oceňují zejména úsporu času a inspiraci, zároveň však vnímají obavy z nepřesných výstupů a nedostatku podpory. Práce nabízí doporučení pro smysluplnou integraci AI do školní praxe.
Klíčová slova:
umělá inteligence; učitelská praxe; střední školy
Název práce:
The Use of Artificial Intelligence in Teaching Practice
Autor(ka) práce:
Novotná, Romana
Typ práce:
Diploma thesis
Vedoucí práce:
Váchová, Lucie
Oponenti práce:
Míková, Irena
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This thesis explores secondary school teachers' perceptions of using artificial intelligence (AI) in their teaching practice. It focuses on the perceived benefits and risks, the impact on workload, and the availability of support and training. The research was conducted through a questionnaire survey. AI is most commonly used for lesson planning and creating teaching materials. Teachers particularly value the time savings and inspiration it provides, while also expressing concerns about inaccurate outputs and insufficient support. The thesis offers recommendations for the meaningful integration of AI into school practice.