Vizuální pozornost spotřebitele: vliv vizuální přitažlivosti prvků na obalu produktu
Autor(ka) práce:
Šrůtová, Tereza
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Bažantová, Simona
Oponenti práce:
Šimůnková, Klára
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá vizuální pozorností spotřebitele, kon krétně na ocenění na etiketách vín, na vizuální pozornost a preferenci spotřebitelů při výběru vína. Cílem práce bylo ověřit, zda vizuální vlastnosti etikety a její ocenění ovlivňují spotřebitelské rozhodnutí i v rámci informativní stránky etikety, jako je název vína, nebo druh vína. Výzkum byl kombinací eye-trackingového měření s dotazníko vým šetřením. Ve výzkumu byly testovány dvě hypotézy, které úzce souvisely s cílem práce. Výsledky ukázaly, že vizuální pozornost zamě řená na ocenění dominuje nad informační částí.
Klíčová slova:
Vizuální pozornost; Etikety vín; Bottom-up mechanismy; Eye-tracking; Ocenění
Název práce:
Visual Attention of Consumers: The Influence of the Visual Attractiveness of Packaging Elements on Product Selection
Autor(ka) práce:
Šrůtová, Tereza
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Bažantová, Simona
Oponenti práce:
Šimůnková, Klára
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis examines consumer visual attention, specifically focusing on awards displayed on wine labels, and their influence on consumer attention and preference when selecting wine. The aim of the thesis was to verify whether the visual properties of the label and the presence of awards affect consumer decision-making, including the informative elements of the label such as the wine’s name or type. The research combined eye-tracking measurement with a questionnaire survey. Two hypotheses closely related to the aim of the thesis were tested within the study. The results showed that visual attention directed towards awards dominates over attention to the informational elements of the label.