Vliv post-covidových trendů na podnikatele v cestovním ruchu
Autor(ka) práce:
Procházková, Klára
Typ práce:
Bakalářská práce
Vedoucí práce:
Luštický, Martin
Oponenti práce:
Kubalová, Tereza
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá vlivem post-covidových trendů na podnikatele v cestovním ruchu se zaměřením na hlavní město Prahu. Cílem bylo zjistit, jak podnikatelé tyto nové trendy vnímají, jaký mají dopad na jejich praxi a jak se tyto trendy projevují v realitě oproti predikcím z doby pandemie COVID-19. Teoretická část vychází z literární rešerše globálních i českých trendů, výzkumná část využívá kvalitativní výzkum formou case-study založené na polostrukturovaných rozhovorech se šesti podnikateli v Praze. Výsledky ukázaly, že některé trendy, například preference menších skupin či převaha domácího turismu, nejsou v současnosti tak výrazné, zatímco digitalizace a vyšší nároky na kvalitu služeb se potvrdily jako dlouhodobé. Práce přináší doporučení pro praxi podnikatelů a rozšiřuje poznání o aktuálním vývoji trendů v cestovním ruchu v českém prostředí.
Klíčová slova:
Trendy; COVID-19; Cestovní ruch
Název práce:
The Impact of post-covid trends on entrepreneurs in tourism
Autor(ka) práce:
Procházková, Klára
Typ práce:
Bachelor thesis
Vedoucí práce:
Luštický, Martin
Oponenti práce:
Kubalová, Tereza
Jazyk práce:
Česky
Abstrakt:
The thesis examines the impact of post-COVID trends on entrepreneurs in tourism, with a focus on the capital city of Prague. The aim was to find out how entrepreneurs perceive these new trends, what impact they have on their practice, and how these trends manifest in reality compared to the predictions made during the COVID-19 pandemic. The theoretical part is based on a literature review of both global and Czech trends, while the research part employs qualitative research in the form of a case study based on semi-structured interviews with six entrepreneurs in Prague. The results showed that some trends, such as the preference for smaller groups or the predominance of domestic tourism, are not as prominent today, whereas digitalisation and higher demands for service quality have been confirmed as long-term trends. The thesis provides practical recommendations for entrepreneurs and expands knowledge about the current development of tourism trends in the Czech context.