Crowdfunding jako inovativní nástroj financování podnikání

Název práce: Crowdfunding jako inovativní nástroj financování podnikání
Autor(ka) práce: Mladošová, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Brabenec, Tomáš
Oponenti práce: Jablonský, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce je zaměřená na analýzu úspěšnosti alternativního financování podnikaní – crowdfundingu. Cílem práce je identifikovat a analyzovat faktory, které ovlivňují úspěšnost crowdfundingových projektů. Výzkum byl proveden na analýze náhodně vybraných 600 projektů z české platformy HitHit. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola diplomové práce se věnuje představení současné situace alternativního financování. Dále kapitola popisuje charakteristiku crowdfundingového financování, včetně stručné historie, definice, modelů, nejznámějších crowdfundingových platforem a regulace tohoto typu financování v EU a v České republice. Druhá kapitola vymezuje cíle závěrečné práce a popisuje metodiku použitou při výzkumu. Následující kapitola se zabývá detailním rozborem platformy HitHit, specifikaci zkoumaných faktorů a empirickou analýzou, která obsahuje deskriptivní statistiku, korelační analýzu a logistickou regresní analýzu, doplněnou o analýzu pravděpodobnosti a poměru šancí. Výsledkem analýzy bylo zjištěno, jaké faktory ovlivňují úspěšnost crowdfundingové kampaně.
Klíčová slova: alternativní financování; crowdfunding; úspěšnost kampaně; logistická regrese; platforma HitHit
Název práce: Crowdfunding as an innovative tool for business financing
Autor(ka) práce: Mladošová, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Brabenec, Tomáš
Oponenti práce: Jablonský, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on analyzing the success of alternative business financing – crowdfunding. The aim of the thesis is to identify and analyze the factors that influence the success of crowdfunding projects. The research was conducted on an analysis of 600 randomly selected projects from the Czech platform HitHit. The thesis is divided into three main chapters. The first chapter of the thesis is devoted to presenting the current situation of alternative financing. The chapter then describes the characteristics of crowdfunding, including a brief history, definition, models, the most well-known crowdfunding platforms, and the regulation of this type of financing in the EU and the Czech Republic. The second chapter defines the objectives of the thesis and describes the methodology used in the research. The following chapter deals with a detailed analysis of the HitHit platform, the specification of the factors studied, and an empirical analysis that includes descriptive statistics, correlation analysis, and logistic regression analysis, supplemented by probability and odds ratio analysis. The analysis revealed the factors that influence the success of a crowdfunding campaign.
Klíčová slova: alternative financing; campaign success; logistic regression; HitHit platform; crowdfunding

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a oceňování podniku
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra financí a oceňování podniku

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 10. 2024
Datum podání práce: 11. 8. 2025
Datum obhajoby: 2025

Soubory ke stažení

Soubory budou k dispozici až po obhajobě práce.

    Poslední aktualizace: