Měnící se preference generace Z a jejich dopad na strategii módních značek

Název práce: Měnící se preference generace Z a jejich dopad na strategii módních značek
Autor(ka) práce: Kutílek, Roman
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Štamfestová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zaměřuje na měnící se preference generace Z a jejich dopad na strategii módních značek. Cílem je formulovat praktická doporučení pro firmy působící v oděvním průmyslu, které chtějí efektivně oslovit tuto demografickou skupinu. Výzkum kombinuje kvantitativní metodu v podobě dotazníkového šetření mezi 292 respondenty a analýzu sekundárních dat vybraných značek pomocí Business Model Canvas a SWOT analýzy. Kvantitativní část potvrdila, že ženy a vzdělanější jedinci vykazují vyšší zájem o udržitelnost. Analýza sekundárních dat identifikovala čtyři klíčové atributy úspěšné značky: autenticita, udržitelnost, digitalizace a agilita. Výsledky ukazují, že značky musí být autentické v komunikaci a transparentní v hodnotách, které sdílí se svými zákazníky. Na základě zjištěných dat jsou navržena konkrétní doporučení pro módní značky zaměřující se na generaci Z.
Klíčová slova: Generace Z; módní průmysl; spotřebitelské chování; udržitelnost; strategie značky
Název práce: Changing preferences of generation Z and their impact on the strategies of fashion brands
Autor(ka) práce: Kutílek, Roman
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krause, Josef
Oponenti práce: Štamfestová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The master’s thesis focuses on the changing preferences of Generation Z and their impact on the strategies of fashion brands. The aim is to formulate practical recommendations for companies in the clothing industry that seek to engage this demographic group effectively. The research combines a quantitative method in the form of a survey of 292 respondents and secondary data analysis of selected brands using the Business Model Canvas and SWOT analysis. The quantitative part confirmed that women and more educated individuals show a higher interest in sustainability. The secondary data analysis identified four key attributes of successful brands: authenticity, sustainability, digitalization, and agility. The results show that brands must communicate authentically and be transparent in the values they share with their customers. Based on the findings, specific strategic recommendations are proposed for fashion brands targeting Generation Z.
Klíčová slova: Generation Z; fashion industry; consumer behavior; sustainability; brand strategy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 2. 2025
Datum podání práce: 19. 8. 2025
Datum obhajoby: 12. 9. 2025
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/91589/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: