Kampaň Baracka Obamy - Trendy politického marketingu

Název práce: Kampaň Baracka Obamy - Trendy politického marketingu
Autor(ka) práce: Laresová, Martina
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lehmannová, Zuzana
Oponenti práce: Matějka, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je na základě teoretických podkladů a analýzy volební kampaně současného prezidenta USA Baracka Obamy definovat trendy politického marketingu. Jsou jimi (a) komplexní zapojení marketingových nástrojů do volební kampaně s důrazem na synergii "nových" a "klasických" médií ("postmoderní kampaně"), (b) nutnost udržování kampaně i během samotného volebního období ("permanentní kampaně"), (c) profesionalizace kampaní na úrovni strategie i exekuce, (d) personalizace na úrovni sdělení, politické nabídky i voliče a v neposlední řadě (e) změna reakce voličů na volební komunikaci daná vlivem digitálních technologií, pop kultury a spotřebitelských zvyklostí.
Klíčová slova: USA; politický marketing; Barack Obama
Název práce: Barack Obama´s Campaign - Trends of political marketing
Autor(ka) práce: Laresová, Martina
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lehmannová, Zuzana
Oponenti práce: Matějka, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Based on theoretical background and Barack Obama's campaign analysis this paper is aiming to define the trends in the field of political marketing. The conclusion is (a) a complex employment of marketing tools and strategies with focus on synergy of "new" and "old" media ("postmodern campaigns"), (b) necessity of "permanent campaigning", (c) profesionalization of strategy and execution, (d) personalization of message, political supply and of citizens and (e) change of electorate's reaction to campaign communication, which has been caused by usage of digital technologies and influence of pop culture.
Klíčová slova: USA; political marketing; Barack Obama

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní a evropská studia - diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 1. 2009
Datum podání práce: 30. 4. 2009
Datum obhajoby: 17. 9. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/18101/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: