Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky

Název práce: Právní úprava ochrany spotřebitele se zaměřením na vadné výrobky
Autor(ka) práce: Popeláková, Klára
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Kotoučová, Jiřina
Oponenti práce: Štěpánek, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ochrany spotřebitele, konkrétně úpravou odpovědnosti za vady výrobků, potažmo odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobků. Čtenář se dozví zejména to, jak postupovat, pokud se vyskytne vada výrobku, v jaké lhůtě musí svá práva uplatnit, u koho a za jakých podmínek. Toto je v práci objasněno nejen citaci důležitých právních předpisů, ale i prostřednictví ukázek použití zákonů na příkladech z praxe. Nechybí ani přehled nejčastějších podvodných praktik prodávajících, na které je třeba si dát pozor. Zmíněny jsou i spotřebitelské organizace, náplň jejich činnosti a samozřejmě kontakt, kam se spotřebitel může obrátit s případným dotazem. V závěru práce jsem analyzovala, do jaké míry jsou spotřebitelé znalí svých práv. Výzkum byl proveden formou dotazníku na vzorku více než 100 lidí, kde si respondenti mohli vybrat z nabízených odpovědí.
Klíčová slova: způsobenou; škodu; vady; za; odpovědnost; kupní; spotřebitel; spotřebitele; ochrana; výrobku; vadou; smlouva
Název práce: The legal regulation of consumer protection, specifically the regulation of liability for product defects
Autor(ka) práce: Popeláková, Klára
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Kotoučová, Jiřina
Oponenti práce: Štěpánek, Petr
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor's thesis deals with the question of consumer protection, specifically with the regulation of liability for product defects, eventually with liability for damage caused by the product defect. The reader will learn especially how to act when a product defect appears, then in what term he has to apply his rights or by whom and under which conditions. This topic is made clear not only by using quotations of the law but also by showing on examples and experiences. The list of most common fraud practices of sellers is also mentioned. In this thesis, you can also find some information about consumer organizations -- what is their goal or how to contact them. At the end I analyzed how well the consumers know their rights. I created a form where people could choose from more answers the right one. In my survey took part more than one hundred people.
Klíčová slova: liability; sale; protection; purchase; caused; demage; for; defect; consumer; product; contract

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 11. 2008
Datum podání práce: 1. 5. 2009
Datum obhajoby: 25. 6. 2009
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/16381/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: