Gender stereotypy v televizní reklamě

Název práce: Gender stereotypy v televíznej reklame
Autor(ka) práce: Smoleňová, Ivana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto práca obsahuje základné porovnanie mužských a ženských postáv v televíznych reklamách vysielaných v Českej republike. Zameriava sa na ich stereotypné zobrazovanie v závislosti na povahe prezentovaného produktu s rozdelením na produkty stereotypne považované za mužské a ženské. V prvej - teoretickej časti práce definujem základné pojmy dotýkajúce sa danej oblasti potrebné pre komplexné pochopenie problematiky genderových stereotypov v reklamách a ich vplyvu na spoločnosť vďaka obrovskému vplyvu médií. Druhá časť -- praktická - obsahuje analýzu 160 reklám (dopredu rozdelených na 4 skupiny -- potraviny, čistiace prostriedky, finančné produkty a automobily) vysielaných na televíznych obrazovkách prevažne v roku 2008. K analýze je použitá kvantitatívna obsahová analýza, ktorá porovnáva medzi sebou jednotlivé skupiny reklám z hľadiska ich genderovej zaujatosti. Posledná časť práce stručne ponúka pohľad na prístup Európskej únie a Českej republiky k danej problematiky a aktivity, ktoré v oblasti vyvíja. Výsledky práce ponúkajú pohľad na súčasný stav a využívanie genderových stereotypov v televíznych reklamách v ČR .
Klíčová slova: Televízna reklama; Gender stereotypy; Marketing
Název práce: Gender stereotypy v televizní reklamě
Autor(ka) práce: Smoleňová, Ivana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tahle práce obsahuje základní porovnání mužských a ženských postav v televizních reklamách vysíláních v České republice. Zaměřuje se na jejich stereotypní zobrazování v závislosti na povaze prezentovaného produktu s rozdělením na produkty stereotypně považované na mužské a ženské. V první -- teoretické části práce definuji základní pojmy týkající se dané oblasti, které jsou potřebné na komplexní porozumění problematiky genderových stereotypů v reklamách a jejich vlivu na společnost díky obrovskému vlivu médií. Druhá část -- praktická -- obsahuje analýzu 160 reklam (dopředu rozdělených na 4 skupiny -- potraviny, čistící prostředky, finanční produkty a automobily) vysílaných na televizních obrazovkách převážně v roku 2008 . Pro analýzu je použita kvantitativní obsahová analýza, která porovnává mezi sebou jednotlivý skupiny reklam z hlediska jejich generový zaujatosti. Poslední část práce stručně nabízí pohled na přístup Evropské unie a České republiky k problematice a aktivity, které v oblasti vyvíjejí. Výsledky práce nabízejí pohled na současný stav a využívaní genderových stereotypů v televizních reklamách v ČR.
Klíčová slova: Marketing; Gender stereotypy; Televizní reklama
Název práce: Gender Stereotypes in Television Advertising
Autor(ka) práce: Smoleňová, Ivana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pešek, Ondřej
Oponenti práce: Vávra, Oldřich
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This study contains basic comparison the status of women and men in television advertising in Czech Republic. It focuses on stereotypic presentation of each gender depending on the type of product presented and on dividing products into two groups each stereotypically regarded as a men's and woman's products . In the first part -- theoretical part, I define basic definitions connected with this area needed for understanding the problem of gender stereotypes in advertisement and their influence on society thanks to the huge power and influence of media. Second part -- practical part contains analyzing of 160 adverts (firstly divided into 4 groups -- food, household needs, financial products and cars), which were presented on television in the year 2008. The analysis used is quantitative contents analysis and it compares each groups of adverts regarding gender prejudice. The last part shortly describe the way how European Union and Czech Republic deal with this problem and activities they have undertaken.
Klíčová slova: Gender Stereotypes; Television Advertising; Marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 11. 2009
Datum podání práce: 1. 5. 2010
Datum obhajoby: 14. 6. 2010
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/22899/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: