Využití problémového vyučování při výuce účetnictví na středních školách
Název práce: | Využití problémového vyučování při výuce účetnictví na středních školách |
---|---|
Autor(ka) práce: | Fišerová, Marie |
Typ práce: | Disertační práce |
Vedoucí práce: | Rotport, Miloslav |
Oponenti práce: | Vomáčková, Hana; Kubíčková, Dana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Disertační práce se zabývá možnostmi uplatnění výukových metod, jež nabízí koncepce problémového vyučování, při výuce účetnictví na obchodních akademiích a ekonomických lyceích. Hlavním cílem této výuky by mělo být především vytváření účetního myšlení jako důležité součásti ekonomického myšlení studentů. Problémové vyučování je vhodné využít při výkladu témat, která jsou stěžejní pro pochopení základních principů účetnictví. Protože jedním z takových témat je časové rozlišování nákladů a výnosů, přináší práce didaktický materiál právě pro problémově pojatou výuku tohoto tematického celku. Jde o problematiku, která svým obsahem spadá do didaktiky účetnictví, tj. vědní disciplíny, jež navazuje na didaktiku ekonomických předmětů. |
Klíčová slova: | problémové vyučování; aktivizující metody; skupinové řešení příkladů; časové rozlišování nákladů a výnosů; didaktika účetnictví |
Název práce: | The Use of Problem-based Teaching in Accounting Education in Secondary Schools |
---|---|
Autor(ka) práce: | Fišerová, Marie |
Typ práce: | Dissertation thesis |
Vedoucí práce: | Rotport, Miloslav |
Oponenti práce: | Vomáčková, Hana; Kubíčková, Dana |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This dissertation deals with the possibilities of using the teaching methods offered by the concept of teaching through problem solving in accounting education in business academies and economic lyceums. The main aim of this type of teaching should be above all the introduction of accounting as an important part of the students' economic thinking. The use of problem-based teaching is especially useful when explaining topics fundamental for the understanding of the basic principles of accounting. Accrual Basis Accounting being one of these topics, the thesis presents didactic material suited for problem-based teaching of this subject matter. It falls into the area of didactics of accounting, i.e. a scientific discipline deriving from the didactics of economic subjects. |
Klíčová slova: | group problem solving exercises; activating teaching methods; accrual basis accounting; didactics of accounting; teaching through problem solving |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Teorie vyučování ekonomických předmětů |
---|---|
Typ studijního programu: | Doktorský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ph.D. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 9. 2008 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 10. 2010 |
Datum obhajoby: | 5. 11. 2010 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/27327/podrobnosti |