Vliv Internetu na konkurenceschopnost konkrétní firmy

Název práce: Vliv Internetu na konkurenceschopnost konkrétní firmy
Autor(ka) práce: Vershinina, Maria
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Bobek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se věnuje otázce konkurenceschopnosti organizací a zaměřuje se na empirický výzkum v dané oblasti v souvislosti se zavedením a využitím služeb sítě internet v podnikání. Cíle práce jsou analýza konkurenceschopnosti organizace Ryboprodukty a.s. a studium a vysvětlení vlivu využití online služeb na úspěšnost podniku z hlediska konkurenceschopnosti. Hypotéza zkoumaná v rámci této práce tvrdí, že vliv je kladný a že zavedení a využití internetu vede ke zvýšení konkurenceschopnosti organizace. Teoretická část práce se věnuje vysvětlení klíčových pojmů, jako jsou internet, konkurenceschopnost produkce, konkurenceschopnost organizace, a dále poskytuje přehled historického vývoje online technologií, popisuje hlavní inovace a možností v této oblasti, uvádí čtenáře do problematiky. Na teoretický základ navazuje praktická část zaměřená na analýzu změn v hospodaření reálného podniku spojených se zavedením internetu v této organizaci. Na základě empirických informací o procesech a hospodářských výsledcích bylo provedeno hodnocení změn a významu prosazení globální sítě internet v provozu podniku. Přínos této bakalářské práce spočívá v tom, že, budiž založená na podrobných a aktuálních informacích, vysvětluje význam informačních a komunikačních technologií, především internetu, pro fungování organizace a její úspěšnost. Výsledky a závěry práce lze proto uplatnit jak bezprostředně ve zkoumaném podniku, tak i v jiných organizacích, samozřejmě za podmínky přizpůsobení opatření velikosti podniku a odvětví. Základem pro práci se staly vedle teoretických poznatků též osobní rozhovory s vedením organizace, opakované návštěvy zkoumaného podniku, konzultace s odborníky a podrobná analýza firemní dokumentace.
Klíčová slova: efektivita; podnikání; e-business; internet; konkurenceschopnost
Název práce: The impact of the Internet on competitiveness of a specific company
Autor(ka) práce: Vershinina, Maria
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Sedláček, Jiří
Oponenti práce: Bobek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work is dedicated to the question of competitiveness of organizations and presents an empirical research in relation to implementation and use of the internet services in business. The goals of this thesis are to analyze competitiveness of the organization Ryboprodukty JSC and to study and explain the impact of application of online services on its success in terms of competitiveness. The hypothesis examined in this work suggests that the impact is positive and that implementation and use of the internet leads to increased competitiveness of an organization. The theoretical part includes explanation of the key concepts such as the internet, competitiveness of a product, competitiveness of an organization, provides an overview of the historical development of online technologies and describes the main possibilities available in this area nowadays, thus introducing the topic to readers. The theoretical basis is followed by the practical analysis focused on changes in a real business after the internet was implemented as a part of business processes in the organization. Empirical information about the processes and economic results of the company made possible the evaluation of the changes and of the importance of the global internet network for the company. The contribution of this thesis lies in the fact that, since it is based on detailed and up-to-date information, it explains the importance of information and communication technologies, especially internet, to the functioning of the organization and its success. The results and conclusions of the work can be applied directly in the company, as well as in other organizations upon adjustment of measures to the company size and sector. In addition to theoretical knowledge, personal interviews with the organization management, multiple company visits, consultations with experts and a detailed analysis of company documentation became an important source of reliable information.
Klíčová slova: competitiveness; efficiency; business; e-business; internet

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 10. 2011
Datum podání práce: 30. 5. 2012
Datum obhajoby: 14. 5. 2012
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/33368/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: