Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí
Název práce: | Analýza vzdělávacích portálů pro oblast ICT profesí |
---|---|
Autor(ka) práce: | Vrbka, Jan |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Benáčanová, Helena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá elektronickými vzdělávacími portály a jejich využitelnosti v oblasti ICT profesí. Práce má za cíl stanovit klíčové znalosti ICT odborníků a přiřadit k nim vzdělávací kurzy nabízené těmito portály. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nacházejí definice jednotlivých problematik zpracovávaných v této práci. Jedná se zejména o problematiku vzdělávání a e-learningu. V praktické části je uvedeno přiřazení klíčových odborných znalostí jednotlivým ICT profesím. Také je zde uvedena hloubka znalostí a dovedností, které vyžadují zaměstnavatelé u nastupujících absolventů. Požadavky zaměstnavatelů jsou zpracovány za roky 2006 a 2010. Závěrem práce jsou uvedeny vzdělávací portály s nejširší nabídkou kurzů na českém trhu. Z nabídky portálů jsou vybrány kurzy, reflektující stanovené znalosti a dovednosti z předcházejících kapitol. Tyto portály jsou následně srovnány. |
Klíčová slova: | ICT; neformální vzdělávání; vzdělávací portál; vzdělávání; ICT znalosti; ICT odborník |
Název práce: | The analysis of educational portals for the area of ICT profession |
---|---|
Autor(ka) práce: | Vrbka, Jan |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Šedivá, Zuzana |
Oponenti práce: | Benáčanová, Helena |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis deals with electronic educational portals and their applicability in the area of ICT. The aim is to determine key knowledge and skills of ICT professionals and assign those to courses from educational portals. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part consists of definitions of issues elaborated in this work. The particular attention is paid to education and e-learning. Practical part seeks to match key professional knowledge and skills with each ICT professions. In this part graduates'depth of knowledge and skills required by employers are also described. The employers' requirements date to years 2006 and 2010. In the end of the thesis educational portals with most extensive supply of ICT courses in the Czech Republic are listed. From the supply of portals are chosen those courses which follow the knowledge from previous chapters. Consequently, these portals are compared. |
Klíčová slova: | noformal education; educational portal; education; ICT proffesional; ICT; ICT knowledge |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 30. 9. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 2. 5. 2012 |
Datum obhajoby: | 11. 6. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/32960/podrobnosti |