Československá filmová vlna v šedesátých letech
Název práce: | Československá filmová vlna v šedesátých letech |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kozak, Maryana |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Rataj, Jan |
Oponenti práce: | Houda, Přemysl |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Československá nová vlna i dnes s odstupem času představuje vrchol české a slovenské kinematografie co do kvality, množství a mezinárodního věhlasu filmových děl, která byla během 60. let vyrobena. Tato práce se snaží pochopit východiska vzniku daného fenoménu a analyzovat pozadí a podmínky, za jakých tato vrcholná díla české a slovenské kinematografie byla realizována. Cílem je prozkoumat konkrétní díla vybraných režisérů a tvůrců a na jejich příkladě poukázat na tendence, které byly filmům československé nové vlny vlastní či naopak, v čem se jednotlivé filmy či skupiny filmů a tvůrců lišily. Zároveň se snaží dopátrat, jak velký význam měla FAMU a celkově mladá generace, nezatížená dobou stalinismu, na filmovou tvorbu šedesátých let. Pozoruhodná shoda více náhod pomohla vzniknout tolika neobyčejným dílům, nejen ve sféře filmu. Co je však nejpodivuhodnější, že se tak dělo za totalitního režimu, kde byla velmi malá možnost a šance vidět svět venku. Přesto přinášejí dané filmy tak hluboká a univerzální poznání, že je těžké uvěřit, že byla realizována v "uzavřeném" státě. Závěr vzešel z hypotéz stanovených v úvodu této práce a jsou zde potvrzeny či případně vyvráceny. |
Klíčová slova: | 60. léta; Film; nová vlna |
Název práce: | Czechoslovak new wave in the 60s’ |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kozak, Maryana |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Rataj, Jan |
Oponenti práce: | Houda, Přemysl |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Czechoslovak new wave even today with time distance presents a peak of Czech and Slovak film industry in terms of quality, quantity and international renown of the films that have produced in the 60'. This thesis is devoted to understand the starting-points of the origin of this phenomenon and to analyze the background and conditions under which these masterpieces of the Czech and Slovak cinema were realized. The aim of this paper is to explore the particular films of the chosen directors and on their example to demonstrate the trends that were symptomatic to all the films of the Czechoslovak new wave as well as to point out the differences of the films and their authors. Concurrently the paper strives (thrives:)) to ascertain to what extent Film and television academy FAMU as well as young generation unloaded by the stalinism had on the film industry of the 60'. The remarkable and multiple coincidence helped numerous masterpieces to be produced, not only in the field of film. What is even more curious is the fact that all this was being carried out during the totalitarian regime, where was only little chance to see the world outside. Nevertheless the films of the czechoslovak new wave offer up such a deep and universal cognizance that one can hard believe that they were filmed behind the "closed" boarders. The conclusion arouse from the hypothesis stated in the introduction of this thesis, and is either approving them or refuting. |
Klíčová slova: | new wave; 60'; Film |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Politologie/Politologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra politologie |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 3. 2011 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 5. 2011 |
Datum obhajoby: | 25. 10. 2012 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/30888/podrobnosti |