Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine
Název práce: | Koncepce a použití frameworku Monogame a knihovny Farseer Physics Engine |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pražský, Antonín |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Pecinovský, Rudolf |
Oponenti práce: | Vondráček, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá vývojem videoher s trojrozměrnou grafikou s využitím systému na provádění fyzikálních simulací v dvourozměrném prostoru. Využitými prostředky jsou herní framework MonoGame a knihovna Farseer Physics Engine. Tyto prostředky jsou analyzovány a je navržena metoda využívající jejich dostupných funkcionalit pro umožnění provádění dvourozměrných fyzikálních simulací na základě tvarů vytvořených z bitmapové projekce trojrozměrných modelů. Tyto trojrozměrné modely poté mohou být vykreslovány v trojrozměrném prostoru na základě výsledků simulace prováděné v dvourozměrném prostoru. Přiložena je ukázková videohra demonstrující praktickou implementaci v práci rozebrané a navržené metody. |
Klíčová slova: | herní framework; vývoj videohry; trojrozměrná grafika; fyzikální simulace |
Název práce: | The Concept and Application of the MonoGame Framework and the Farseer Physics Engine Library |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pražský, Antonín |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Pecinovský, Rudolf |
Oponenti práce: | Vondráček, Martin |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This work is focused on the development of video games with three-dimensional graphics with utilization of a system for two-dimensional physical simulation. Instruments used are the MonoGame framework and the Farseer Physics Engine library. These designated instruments are analyzed and a method using their available functionalities is proposed to enable two-dimensional simulation based on the shapes created from bitmap projections of three-dimensional models. These three-dimensional models can then be rendered in three-dimensional space based on the result of simulation conducted in two-dimensional space. Attached is a sample video game demonstrating the practical implementation of discussed and proposed method. |
Klíčová slova: | video game development; physical simulation; three-dimensional graphics; game framework |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informatika |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 2. 2. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 4. 5. 2016 |
Datum obhajoby: | 13. 6. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/55990/podrobnosti |