Věcný a didaktický rozbor základního učiva o rozvaze na obchodních akademiích
Název práce: | Věcný a didaktický rozbor základního učiva o rozvaze na obchodních akademiích |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kosíková, Iveta |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Fišerová, Marie |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá věcným a didaktickým rozborem učiva o rozvaze v prvním koncentrickém celku na obchodních akademiích. Cílem práce je zjištění stavu vědomostí spojených s rozvahou žáků druhých, třetích a čtvrtých ročníků pomocí anonymních testů na vybraných obchodních akademiích. Hlavním záměrem bylo vytvoření učebního materiálu pro rozvoj znalostí, který vychází i z výsledků anonymních testů. Výuka rozvahy by neměla končit probráním daného tematického celku, naopak mělo by se k ní průběžně vracet. Materiál je tvořen s myšlenkou, že rozvaha představuje základ účetnictví a měla by se proto prolínat i dalšími tematickými celky. Důležité je, aby se žáci v rozvaze orientovali a zobrazené údaje uměli využít a pochopili tak její smysl. |
Klíčová slova: | bilanční rovnice; výsledek hospodaření; změny rozvahových stavů; aktiva; pasiva; rozvaha |
Název práce: | Pragmatic and didactic analysis of the topic of balance sheet for business academies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Kosíková, Iveta |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Fišerová, Marie |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The bachelor thesis deals with the pragmatic and didactic analysis of the topic of balance sheet in the first concentric circle for business academies. Goal of the thesis is ascertainment level of knowledge of balance sheet of students of secondary, third and fourth class by anonymous tests in selected business academies. Main aim of the thesis was to create a teaching material for development of knowledge, which is based on results of the anonymous tests. Education of balance sheet should not be finished by teaching only related thematic unit, on the contrary, it should allow to be able to get back to it once necessary. Teaching material is created with the relevant idea. The balance sheet constitutes the core of accounting and for that reason balance sheet should be embodied in further thematic units. For students it is necessary to orientate in the balance sheet, to be able use the information and understand its meaning. |
Klíčová slova: | balance sheet equation; liabilities and owner's Equity; bottom line; assets; changes in balance sheet conditions; balance sheet |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství praktického vyučování v ekonomickém vzdělávání |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 4. 5. 2015 |
---|---|
Datum podání práce: | 30. 6. 2016 |
Datum obhajoby: | 8. 6. 2016 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/52873/podrobnosti |