Analýza trhu PR agentur v ČR v letech 2013-2015

Název práce: Analýza trhu PR agentur v ČR v letech 2013-2015
Autor(ka) práce: Jakubcová, Klára
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Křítková, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce analyzuje trh public relations v České republice mezi lety 2013 až 2015 na základě dostupných dat. Data pocházejí z oborového průzkumu pro Asociaci PR agentur a z účetních uzávěrek vybraných agentur. Hlavní hypotéza je, že tržní struktura na českém trhu PR agentur je monopolistická konkurence, protože je zde nehomogenní produkt, velké množství agentur, žádné vstupní bariéry a agentury nemají tržní moc. Hypotézu jsem testovala vypočtením koncentračního koeficientu a Herfindahl Hirschmanova indexu. Obě metody potvrdily hlavní hypotézu o monopolistické konkurenci na tomto trhu. Práce obsahuje také žebříček TOP 10 PR agentur na českém trhu dle obratů. Z něj vyplývá, že největší agenturou byla v roce 2013 Bison & Rose a v letech 2014 a 2015 AMI Communications. Na základě komparace změn v příjmech agentur sdružených v rámci APRA a cen za jejich služby mohu konstatovat, že mezi lety 2013 až 2015 došlo k 18% růstu příjmů agentur, což bylo způsobeno větším množstvím zakázek a nikoliv zvyšováním cen.
Klíčová slova: APRA; Public relations; tržní podíl; PR agentury; Income fee; Asociace Public Relations Agentur; tržní koncentrace; analýza trhu
Název práce: Market analysis of PR agencies in Czech Republic in the period 2013 - 2015
Autor(ka) práce: Jakubcová, Klára
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Loužek, Marek
Oponenti práce: Křítková, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The work analyzes market of public relations in the Czech Republic in the period from 2013 to 2015 based on the available data. Data come from research for The Association of PR Agencies (APRA) and from the balance sheets of selected agencies. The main hypothesis says, there is a monopolistic competition on the Czech market of PR agencies, because there is homogenous product, a large number of agencies, no entry barriers and agencies don´t have market power. I tested the hypothesis by calculating the Concentration coefficient and the Herfindahl Hirschman Index. Both methods confirmed the main hypothesis of monopolistic competition in this market. Work also includes the TOP 10 of PR agencies in the Czech market according to turnovers. It shows that the largest agency in the 2013 was Bison & Rose and in 2014 and 2015 it was AMI Communications. I also compared the changes in income and in prices of services by agencies that are members of APRA. So I can say that between the period from 2013 to 2015 there was a 18% growth in income of agencies, which was caused by higher quality of orders and not by raising prices.
Klíčová slova: market analysis; Income fee; The Association of Public Relations Agencies; market concentration; PR agencies; Public relations; market share; APRA

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra hospodářské a sociální politiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 3. 2016
Datum podání práce: 15. 12. 2016
Datum obhajoby: 1. 2. 2017
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/57077/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: