Didaktická analýza výuky ekonomických témat na gymnáziích

Název práce: Didaktická analýza výuky ekonomických témat na gymnáziích
Autor(ka) práce: Märzová, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Králová, Alena
Oponenti práce: Dvořáček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce upozorňuje na nutnost a význam ekonomické gramotnosti pro život člověka v dnešním světě a zároveň poukazuje na nedostatky ve výuce ekonomických témat na gymnáziích. Na základě rozboru kurikulárních dokumentů práce definuje hlavní problémy, které jsou následně potvrzeny a upřesněny detailní analýzou reálného stavu výuky ekonomických témat na reprezentativním vzorku gymnázií z celé České republiky. V kontextu ideových východisek a praktických poznatků plynoucích z výzkumu přichází tato diplomová práce s řešením v podobě vyčlenění ekonomických témat do samostatného předmětu, pro který zároveň vytváří dvě možné varianty tematického plánu společně s dalšími didaktickými doporučeními.
Klíčová slova: ekonomika pro gymnázia ; základy společenských věd; školní vzdělávací program; rámcový vzdělávací program pro gymnázia; ekonomická gramotnost
Název práce: Didactic analysis of economic education in secondary schools
Autor(ka) práce: Märzová, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Králová, Alena
Oponenti práce: Dvořáček, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of the diploma thesis is to highlight the importance of economic literacy for a person in today's world and to point out the imperfections of economic education in secondary schools in the Czech Republic. Based on the analysis of curricular documents, the thesis defines the main problems, which are subsequently confirmed and clarified by a detailed analysis of the actual situation of economic education in a representative sample of secondary schools all over the country. In the context of the main ideas and the results of the research, the concluding recommendation is to set up a separate school subject dedicated to economic education, for which two possible options of a thematic plan are suggested. Additionally, further didactic recommendations for teaching economics are provided.
Klíčová slova: economics for secondary schools; school educational program; social sciences; framework educational program for secondary schools; economic literacy

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 3. 10. 2013
Datum podání práce: 30. 6. 2014
Datum obhajoby: 17. 9. 2014
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/44437/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: