Protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů obchodních akademií
Název práce: | Protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů obchodních akademií |
---|---|
Autor(ka) práce: | Křivánková, Tereza |
Typ práce: | Bakalářská práce |
Vedoucí práce: | Krejčová, Kristýna |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Bakalářská práce se zabývá stresovým zatížením u učitelů ekonomických předmětů na obchodních akademiích. První část práce pojednává o tom, jaké rozlišujeme druhy stresu, jaké jsou jeho projevy a jaké je jeho působení na zdravotní stav. Druhá část práce je zaměřená na duševní hygienu. Důležitost zájmu o duševní hygienu a techniky, které učitelům můžou pomoci udržet duševní zdraví. Praktická část je zaměřená na protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů na obchodních akademiích. Výzkum byl prováděn pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí a návrhy na snížení stresové zátěže u učitelů ekonomických předmětů na středních školách. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli je povolání učitele ekonomických předmětů stresově náročné. |
Klíčová slova: | stres; učitelé; prevence; duševní hygiena |
Název práce: | Protective psychohygienic factors in the work of teachers at business academies |
---|---|
Autor(ka) práce: | Křivánková, Tereza |
Typ práce: | Bachelor thesis |
Vedoucí práce: | Krejčová, Kristýna |
Oponenti práce: | Berková, Kateřina |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This bachelor thesis deals with the stress burden of teachers of economic subjects at business academies. The first part of the thesis focuses on what types of stress we distinguish, what are its manifestations and what effect it has on the health condition. The second part is focused on mental hygiene. Importance of interest in mental hygiene and techniques that may help teachers to maintain mental health. The practical part is focused on protective psychohygienic factors in the work of teachers at business academies. Research was conducted through a semi-structured interview. Conclusion of the bachelor thesis contains a summary and suggestions for reduction of the stress burden of teachers of economic subjects at secondary schools. |
Klíčová slova: | prevention; mental hygiene; stress; teacher |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Vzdělávání v ekonomických předmětech |
---|---|
Typ studijního programu: | Bakalářský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Bc. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 12. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 15. 5. 2017 |
Datum obhajoby: | 15. 6. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/61418/podrobnosti |