Návrh zpracování učiva o rozvaze v kontextu rozvoje účetního myšlení v podmínkách sekundárního vzdělávání
Název práce: | Návrh zpracování učiva o rozvaze v kontextu rozvoje účetního myšlení v podmínkách sekundárního vzdělávání |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nováková, Klára |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Holečková, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá návrhem zpracování učiva o rozvaze v předmětu účetnictví na obchodních akademiích se zaměřením na rozvoj účetního a ekonomického myšlení žáků. Rozvaha je průřezovým tématem, které se objevuje ve výuce účetnictví ve druhém, třetím i čtvrtém ročníku a tudíž je osvojení tohoto tématu velmi důležité pro prohlubování a rozšiřování výuky. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První z nich se zaměřuje na vzdělávání, výuku účetnictví a účetní myšlení z teoretického hlediska. Druhá část je zaměřena na výzkumný projekt, na základě kterého byl ve třetí části zpracován návrh zpracování učiva z hlediska účetního a ekonomického myšlení. |
Klíčová slova: | aktivizující metody; rozvaha; vzdělávací systém; ekonomické a účetní myšlení; případové studie |
Název práce: | Proposal of the curriculum about the balance sheet in the context of development accounting accounting by conditions of secondary education |
---|---|
Autor(ka) práce: | Nováková, Klára |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Berková, Kateřina |
Oponenti práce: | Holečková, Lenka |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This thesis focuses on the draft process of the curriculum in the sphere of balance sheet in the subject of accounting business academies with a focus on the development economic and financial thinking. The balance sheet is a cross-cutting topic that appears in the second, third and fourth year classes of business academies. It means that problematics of this theme is very important for deeping and broadening teaching. The work is divided into three parts. The first part focuses on education and accounting education from a theoretical point of view. The second part involves research project, which provided the basis for the third part. The third part involves proposal for the preparation of the curriculum of the accounting balance sheet at business academies with a focus on the development of thinking. |
Klíčová slova: | case study; activating methods; balance sheet; educational system; economic and financial thinking |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 1. 12. 2016 |
---|---|
Datum podání práce: | 31. 8. 2017 |
Datum obhajoby: | 14. 9. 2017 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/60542/podrobnosti |