Co se děje na VŠE?

-

Termíny

-

Další termíny »

Hledat
Pokročilé hledání

Czech cultural standards from Russian perspective in work and study environment

Autor práce: Mikheev, Sergey
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Křečková Kroupová, Zuzana
Osoba oponující práci: Shvechikov, Ivan

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Czech cultural standards from Russian perspective in work and study environment
Typ práce: Master thesis
Jazyk práce: English
Abstrakt: Russian culture differs from Czech culture, and there are significant differences in the two countries’ cultures. As a result, people coming to the Czech Republic from Russia might find it hard to become integrated effectively in the local environment. The findings of this research should allow understanding better how the process can be eased, and how Russians coming to work or study in the Czech Republic might maximize the effectiveness of their activities through effective cultural understanding. The main aim of this thesis is to identify and describe in detail the Czech cultural standards from the Russian perspective in the study and work environment. The goals of the thesis are to analyze the specificities and characteristics of culture, its elements and models; to reveal the importance of intercultural communication and its forms; to consider the main theories of cultural dimensions, namely the ones developed by G. Hofstede and F. Trompenaars; to focus specifically on the analysis of the Czech Republic, its geography, history, economy and culture. The methodology used for writing this thesis will combine secondary and primary research.
Klíčová slova: Culture; Czech Republic; Hofstede’s theory; Intercultural Communication; Russian; Trompenaars’ theory

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of International Relations
Název katedry: Department of Retailing and Commercial Communications
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 3. 2016
Datum podání práce: 29. 6. 2018
Datum obhajoby: 12.09.2018
Výsledek obhajoby: Závěrečná práce byla úspěšně obhájena

Soubory ke stažení

Hlavní práce57153_miks04.pdf [1,21 MB]
Oponentura58309_Shvechikov.pdf [118,81 kB]
Hodnocení vedoucího57153_krez01.pdf [69,59 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/57153/podrobnosti