Co se děje na VŠE?

-

Termíny

-

Další termíny »

Hledat
Pokročilé hledání

Značka krajiny pôvodu a jej úloha v propagácii krajiny ako destinácie cestovného ruchu

Autor práce: Drotárová, Mária
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Herget, Jan
Osoba oponující práci: Jenčková, Jiřina

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Značka krajiny pôvodu a jej úloha v propagácii krajiny ako destinácie cestovného ruchu
Typ práce: info:eu-repo/semantics/masterThesis
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt: Práca sa zaoberá problematikou značky krajiny a jej úlohou v propagácii krajiny ako destinácie cestovného ruchu. Práca je členená na teoretickú a analytickú časť. V teoretickej časti je pozornosť sústredená na marketing destinácie a vysvetlený je koncept nation brandingu ako budovania značky štátu. Analytická časť práce sa zaoberá merateľnosťou národnej značky a jej vplyvom na turizmus. Analyzovaných je päť svetových indexov, ktoré merajú silu krajiny. Skúma sa korelácia medzi silou značky, medzinárodnými príjazdmi a cenami ubytovania v destináciách na svetovej úrovni. Ďalej je nation branding aplikovaný na konkrétnu značku Slovensko s cieľom vyhodnotiť kľúčové vplyvy na vnímanie atraktivity destinácie a zhodnotiť úspešnosť značky, za pomoci vlastného dotazníkového šetrenia na vzorke zahraničných respondentov.
Klíčová slova: značka krajiny; branding; marketing destinácie; cestovný ruch; nation brand

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of International Relations
Název katedry: Department of Tourism
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o vysokoškolské kvalifikační práci

Název práce: Značka krajiny pôvodu a jej úloha v propagácii krajiny ako destinácie cestovného ruchu
Překlad názvu: Nation brand and its role in promoting the country as a tourism destination
Typ práce: Master thesis
Jazyk práce: Slovak
Abstrakt: The diploma thesis deals with the topic of nation branding and its role in promoting the country as a tourism destination. The thesis is divided into the theoretical and analytical part. In the theoretical part, attention is focused on marketing the destination and the concept of nation branding is explained. The analytical part of the thesis deals with the measurability of the nation brand and its impact on tourism. Five nation brands indexes are analyzed. The correlation between brand strength, international arrivals and accommodation prices is calculated. In addition, nation branding is applied to a particular Slovak brand in order to evaluate the key impacts of perceiving the attractiveness of the destination and to evaluate the success of the brand, using questionnaire survey on the sample of foreign respondents.
Klíčová slova: destination marketing; tourism; branding; nation brand

Informace o studiu

Studijní program a Studijní obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský navazující studijní program
Jméno přidělované hodnosti: Ing.
Instituce přidělující hodnost: University of Economics, Prague
Název fakulty: Faculty of International Relations
Název katedry: Department of Tourism
Instituce archivující a zpřístupňující VŠKP: University of Economics, Prague

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 9. 2017
Datum podání práce: 25. 4. 2018
Datum obhajoby: 23.05.2018
Výsledek obhajoby: Závěrečná práce byla úspěšně obhájena

Soubory ke stažení

Hlavní práce63247_xdrom12.pdf [3,08 MB]
Oponentura57039_jenj01.pdf [62,33 kB]
Hodnocení vedoucího63247_herj01.pdf [64,34 kB]

Údaje ze systému InSIS

Identifikátor https://insis.vse.cz/zp/63247/podrobnosti