Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů
Název práce: | Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů |
---|---|
Autor(ka) práce: | Veličková, Lenka |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krpálek, Pavel |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce s názvem Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů se zabývá výchovně vzdělávacím procesem a jeho prvky. Zaměřuje se především na vyučovací metody. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice všech prvků výchovně vzdělávacího procesu, protože jedině jejich interakcí je možné dosáhnout efektivního výchovně vzdělávacího procesu. Největší pozornost je ovšem věnována aktivizačním metodám, především jejich členění a charakteristice těch metod, které jsou využity v praktické části práce. Praktická část je zaměřena na pedagogický experiment a dotazníkové šetření. Pedagogický experiment a dotazníky byly určeny pro učitelé a žáky obchodních akademií. V obou byly zkoumány aktivizační vyučovací metody, především jejich přínos s ohledem na prospěch a motivaci žáků. Přínos práce spočívá v potvrzení, že aktivizační metody mohou přispívat k vyšší motivovanosti žáků a zajištění větší efektivity výuky. |
Klíčová slova: | vzdělávání; ekonomika; obchodní akademie; výchovně vzdělávací proces; pedagogický experiment; aktivizační metody; motivace; účetnictví; dotazníkové šetření; vyučovací metody |
Název práce: | Activating methods and their application in teaching of economic subjects |
---|---|
Autor(ka) práce: | Veličková, Lenka |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krpálek, Pavel |
Oponenti práce: | Krpálková Krelová, Katarína |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis called Activating methods and their application in teaching of economic subjects deals with the educational process and its elements. It focused mainly on teaching methods. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the characteristics of all elements of the educational process, because only through their right interaction it could be achieved the effective educational process. However, the greatest attention is devoted to the activating methods, especially the classification and characteristics of the methods used in the practical part of the thesis. The practical part is focused on pedagogical experiment and questionnaire survey. Pedagogical experiment and questionnaires were intended for teachers and students of business academies. In both, were examined the activating methods, especially their contribution to the benefits and motivation of students. The main contribution of the thesis is the confirmation that activating methods can ensure higher student´s motivation and greater teaching effectiveness. |
Klíčová slova: | business academy; questionnaire survey; educational process; pedagogical experiment; activation methods; motivation; accounting; economics; education; teaching methods |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 12. 11. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 14. 5. 2019 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2019 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/67713/podrobnosti |