Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů

Název práce: Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů
Autor(ka) práce: Veličková, Lenka
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce s názvem Aktivizační metody a jejich využití ve výuce ekonomických předmětů se zabývá výchovně vzdělávacím procesem a jeho prvky. Zaměřuje se především na vyučovací metody. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována charakteristice všech prvků výchovně vzdělávacího procesu, protože jedině jejich interakcí je možné dosáhnout efektivního výchovně vzdělávacího procesu. Největší pozornost je ovšem věnována aktivizačním metodám, především jejich členění a charakteristice těch metod, které jsou využity v praktické části práce. Praktická část je zaměřena na pedagogický experiment a dotazníkové šetření. Pedagogický experiment a dotazníky byly určeny pro učitelé a žáky obchodních akademií. V obou byly zkoumány aktivizační vyučovací metody, především jejich přínos s ohledem na prospěch a motivaci žáků. Přínos práce spočívá v potvrzení, že aktivizační metody mohou přispívat k vyšší motivovanosti žáků a zajištění větší efektivity výuky.
Klíčová slova: vzdělávání; ekonomika; obchodní akademie; výchovně vzdělávací proces; pedagogický experiment; aktivizační metody; motivace; účetnictví; dotazníkové šetření; vyučovací metody
Název práce: Activating methods and their application in teaching of economic subjects
Autor(ka) práce: Veličková, Lenka
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Krpálek, Pavel
Oponenti práce: Krpálková Krelová, Katarína
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis called Activating methods and their application in teaching of economic subjects deals with the educational process and its elements. It focused mainly on teaching methods. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is devoted to the characteristics of all elements of the educational process, because only through their right interaction it could be achieved the effective educational process. However, the greatest attention is devoted to the activating methods, especially the classification and characteristics of the methods used in the practical part of the thesis. The practical part is focused on pedagogical experiment and questionnaire survey. Pedagogical experiment and questionnaires were intended for teachers and students of business academies. In both, were examined the activating methods, especially their contribution to the benefits and motivation of students. The main contribution of the thesis is the confirmation that activating methods can ensure higher student´s motivation and greater teaching effectiveness.
Klíčová slova: business academy; questionnaire survey; educational process; pedagogical experiment; activation methods; motivation; accounting; economics; education; teaching methods

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra didaktiky ekonomických předmětů

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 11. 2018
Datum podání práce: 14. 5. 2019
Datum obhajoby: 18. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67713/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: