Vliv ocenění na návštěvnost destinace

Název práce: Vliv ocenění na návštěvnost destinace
Autor(ka) práce: Šticová, Monika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Hyan, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá soutěží Historické město roku. Cílem práce je zhodnocení vlivu udělení titulu Historické město roku na návštěvnost dané destinace, využití v marketingu destinace a následně navrhnout možná vylepšení při udílení titulu Historické město roku. V první, teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny základní pojmy, jako je pojetí destinace, organizace cestovního ruchu v destinaci a marketing destinace. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumu, a to výzkumným rozhovorům s představiteli oceněných měst. Zjištěné informace z výzkumných rozhovorů o vlivu ocenění na návštěvnost města a jeho využití v marketingové propagaci jsou poté porovnány s daty návštěvnosti informačních center v jednotlivých městech a použitými nástroji marketingu destinace. Závěrečná kapitola shrnuje výsledky výzkumných rozhovorů a doporučení v souvislosti s udílením ceny Historické město roku.
Klíčová slova: Historické město; Ocenění; Marketing destinace
Název práce: Influence of award to the number of visits
Autor(ka) práce: Šticová, Monika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Žufan, Jan
Oponenti práce: Hyan, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the Historic City of the Year competition. The aim for this thesis is to evaluate the impact of the title Historic City of the Year on the number of visits the destination, its use in destination marketing and suggest possible improvements in the competition Historic City of the Year. The first, theoretical part of the thesis explains the basic concepts, such as concept of destination, tourism organization in the destination and destination marketing. The second part of the thesis is focused on own research, specifically research interviews with representatives of awarded cities. The informations obtained from research interviews about the impact of the award on the city number of visits and its use in marketing promotion. This informations is compared with the number of visits provided by information centers in the chosen cities and marketing tools used in the destinations. The final chapter summarizes the results of research interviews and recommendations regarding competition Historic City of the Year.
Klíčová slova: Historic city, award, destination marketing; award; destination marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 9. 2019
Datum podání práce: 5. 12. 2020
Datum obhajoby: 20. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/70703/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: