Problematika etiky na příkladu konkrétní firmy
Název práce: | Problematika etiky na příkladu konkrétní firmy |
---|---|
Autor(ka) práce: | Slavíček, Tomáš |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Filipová, Alena |
Oponenti práce: | Zeman, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou neetické monetizace v rámci videoherního průmyslu, a to konkrétně na příkladu firmy Electronic Arts. smyslem této práce je zanalyzovat dopady těchto monetizačních praktik (mikrotransakce, loot boxy) na uživatele a především jejich vliv na děti a mladistvé. Vedlejším úkolem je prozkoumat současnou úroveň regulace na území ČR a ve světě. Státy jako Belgie či Nizozemí regulují loot boxy jako hazard. Hlavním cílem je analyzovat podnikání společnosti Electronic Arts (herního vydavatele) z etického hlediska a doporučit kroky ke zlepšení etického standardu. Tato práce je rozdělena na tři kapitoly, první se zabývá dosud poznanými etickými standardy, druhá se věnuje etickým problémům v rámci videoherního průmyslu a třetí kapitola se věnuje analýze a doporučení společnosti Electronic Arts. Nepřímím cílem této práce je poukázat na neetické praktiky, které mohou způsobit vážné psychologické i finanční následky jednotlivcům a především dětem, mladistvým a lidem s náchylností k hazardu a argumentovat, že nelze toto téma ignorovat pouze z důvodu, že se jedná o "dětskou zábavu". |
Klíčová slova: | Videoherní průmysl; Electronic Arts; Ochrana dětí; Závislost na hazardních hrách; Loot boxy; Videohry; Etika; Mikrotransakce; Etické problémy; Etické podnikání; Ochrana spotřebitele; Regulace hazardních her; Hazard; Hry |
Název práce: | The issue of Ethics on the example of a particular company |
---|---|
Autor(ka) práce: | Slavíček, Tomáš |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Filipová, Alena |
Oponenti práce: | Zeman, Jiří |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This Master's thesis focuses on the issue of unethical monetization in videogame industry, and specifically on the example of Electronic Arts. The meaning of this thesis is to analyze these practices (microtransactions, loot boxes) and their impact on the users, especially on children and youth. Secondary goal focuses on the concurrent regulatory processes in the Czech Republic and globally. Countries like Belgium and the Netherlands have regulated loot boxes in the same manner they regulate Gambling. The main goal of this thesis is to analyze the business practices of Electronic Arts (game publisher) from an ethical standpoint and provide recommendations to better their ethical standard. This thesis is divided into three chapters, first of which collects the knowledge of Ethics so far, second explores the current ethical quandary in video game industry and the third chapters analyzes unethical behavior of EA and recommends steps to restore it's ethical status. The underlying goal of this thesis is to raise awareness about these issues which are often dismissed for being "children's games". However it is precisely children who are thee most vulnerable and susceptible to these predatory tactics, they can cause serious psychological and monetary harm especially to young children, teenagers and adults prone to gambling. |
Klíčová slova: | Microtransaction; Loot Boxes; Unethical business practices; Electronic Arts; Videogame industry; Consumer protection; Video games; Games; Ethics; Ethical problems; Ethical issues; Ethical quandary; Predatory monetization |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta mezinárodních vztahů |
Katedra: | Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 16. 12. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 4. 12. 2020 |
Datum obhajoby: | 19. 1. 2021 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/68084/podrobnosti |