Vliv parametrů obalu vína na nákupní chování generace Z

Název práce: Vliv parametrů obalu vína na nákupní chování generace Z
Autor(ka) práce: Vítek, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním tématem této bakalářské práce je vliv parametrů obalu vína na nákupní chování generace „Z.“ Cílem této práce je definice parametrů obalu vína, které jsou klíčové v kupním rozhodovacím procesu této cílové skupiny. Stanoveného cíle bylo dosaženo pomocí kvantitativního výzkumu metodou online dotazníku. Teoretická část této práce je věnována důležitým informacím nezbytným pro pochopení základního chování zákazníka na trhu a pro následnou tvorbu výzkumu jako jsou, definice cílové skupiny, obecný popis nákupního chování a rozhodovacího kupního procesu zákazníka. Dále je tato část zaměřena na obalový design vína a metodiku tvorby kvantitativního výzkumu. Praktická část této práce je zaměřena na tvorbu dotazníku, sběr dat a jejich vyhodnocení. Na základě vyhodnocených dat byla sestavena závěrečná zpráva, jež obsahuje souhrn výzkumu, poznatků z výzkumu, doporučení pro výběr vín cílících na generaci „Z“ a podněty k dalšímu zkoumání. Tato bakalářská práce by měla být přínosem pro každého, jehož předmětem podnikání je oblast vína. Zejména tedy pro prodejce, dovozce, či výrobce vín.
Klíčová slova: marketing; víno; parametry obalu; kvantitativní výzkum; dotazník; generace Z
Název práce: The influence of wine packaging parameters on the shopping behavior of the generation Z
Autor(ka) práce: Vítek, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Gburíková, Alžbeta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The main topic of this bachelor thesis is the influence of wine packaging parameters on the shopping behavior of the "Z" generation. The aim of this thesis is to define the parameters of wine packaging, which are key in the purchasing decision-making process of mentioned target group. The set goal was achieved through quantitative research using the online questionnaire. The theoretical part of this thesis is devoted to important information necessary for understanding the basic behavior of the customer in the market and for the subsequent creation of research such as, the definition of the target group, a general description of purchasing behavior and customer decision-making process. Furthermore, this part of the thesis focuses on the packaging design of wine and the methodology of creating quantitative research. The practical part of this thesis is focused on the creation of a questionnaire, data collection and evaluation. Based on the evaluated data, a final report was compiled, which contains a research summary, research findings, recommendations for the selection of wines targeting the "Z" generation and suggestions for further research. This bachelor thesis should be beneficial to everyone whose business is the field of wine. Especially for sellers, importers or wine producers.
Klíčová slova: Marketing; Wine; packaging parameters; quantitative research; questionnaire; generation Z

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 1. 2019
Datum podání práce: 14. 12. 2020
Datum obhajoby: 28. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/69197/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: