Vnímání Body Image českými spotřebiteli a jeho vliv na kupní chování v oblasti kosmetiky

Název práce: Vnímanie Body Image českými spotrebiteľmi a jeho vplyv na kúpne správanie v oblasti kozmetiky
Autor(ka) práce: Kováčová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto diplomová práca sa zaoberá vnímaním Body Image českými spotrebiteľmi a jeho vplyvom na kúpne správanie v oblast kozmetiky. Cieľom diplomovej práce je na základe prevedených výskumov identifikovať body image na českom trhu so zameraním na cieľovú skupinu spotrebiteľov kozmetiky vo veku od 15 do 65 rokov, porovnať vnímanie spotrebiteľov s mediálnou prezentáciou body image v reklame a zhodnotiť jeho dopady na kúpne správanie na trhu kozmetiky. Cieľom práce je taktiež prostredníctvom dát z MML- TGI odkryť segmenty, ktoré sa dosiahli jednotlivými analýzami na základe prístupu k atraktivite. Teoretická časť diplomovej práce sa zaoberá samotným pojmom body image, jeho históriou a súvislosťou so sebavedomím, marketingovým významom body image a nákupné správanie spotrebiteľa v kozmetickom odvetví. Dotazníkové šetrenie identifikuje aktuálne vnímanie atraktivity českým spotrebiteľom a zisťuje jej dôležitosť v bežnom živote českého spotrebiteľa, skúma nákupné správanie v oblasti kozmetiky a postoj k reklame v súvislosti s body image. Obsahová analýza sa zaoberá jednotlivými skúmanými znakmi na modeloch a modelkách, ktorých kozmetické spoločnosti používajú do svojich inzercií. Diplomová práca na záver zhŕňa výsledky výskumov.
Klíčová slova: body image; dotazník; kozmetika; obsahová analýza; segmentácia
Název práce: Vnímání Body Image českými spotřebiteli a jeho vliv na kupní chování v oblasti kosmetiky
Autor(ka) práce: Kováčová, Simona
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním Body Image českými spotřebiteli a jeho vlivem na kupní chování v oblast kosmetiky. Cílem diplomové práce je na základě provedených výzkumů identifikovat body image na českém trhu se zaměřením na cílovou skupinu spotřebitelů kosmetiky ve věku od 15 do 65 let, porovnat vnímání spotřebitelů s mediální prezentací body image v reklamě a zhodnotit jeho dopady na kupní chování na trhu kosmetiky. Cílem práce je také prostřednictvím dat z MML- TGI odkrýt segmenty, které bylo dosaženo jednotlivými analýzami na základě přístupu k atraktivitě. Teoretická část diplomové práce se zabývá samotným pojmem body image, jeho historií a souvislostí se sebevědomím, marketingovým významem body image a nákupní chování spotřebitele v kosmetickém odvětví. Dotazníkové šetření identifikuje aktuální vnímání atraktivity českým spotřebitelům a zjišťuje její důležitost v běžném životě českého spotřebitele, zkoumá nákupní chování v oblasti kosmetiky a postoj k reklamě v souvislosti s body image. Obsahová analýza se zabývá jednotlivými zkoumanými znaky na modelech a modelkách, jejichž kosmetické společnosti používají do svých inzercí. Diplomová práce na závěr shrnuje výsledky výzkumů.
Klíčová slova: body image; dotazník; kosmetika; obsahová analýza; segmentace
Název práce: Perception of Body Image by Czech consumers and its influence on purchasing behavior in the field of cosmetics
Autor(ka) práce: Kováčová, Simona
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Stříteský, Václav
Oponenti práce: Zamazalová, Marcela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the perception of Body Image by Czech consumers and its influence on purchasing behavior in the field of cosmetics. The aim of the thesis is based on research to identify body image in the Czech market with a focus on the target group of cosmetics consumers aged 15 to 65, compare consumer perception with the media presentation of body image in advertising and evaluate its impact on purchasing behavior in the cosmetics market. The aim of the work is also to reveal the segments achieved by individual analyzes based on the approach to attractiveness through data from MML- TGI. The teoretical part of the thesis deals with self- confidence, the marketing significance of body image and consumer shopping behavior in the cosmetics industry. The questionnaire survey indentifies the current perception of atractiveness by Czech consumers and finds out its importance in the everyday life of the Czech consumer, examines shopping behavior in the field of cosmetics and attitudes towards advertising in connection with body image. The content analysis deals with the individual researched features on the models that cosmetic companies use in their advertisements. The diploma thesis concludes with the result of research.
Klíčová slova: body image; questionnaire; cosmetics; concent analysis; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 29. 5. 2020
Datum podání práce: 14. 12. 2020
Datum obhajoby: 26. 1. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73673/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: