Význam privátních značek v oblasti retailu potravin se zaměřením na online trh

Název práce: Význam privátních značek v oblasti retailu potravin se zaměřením na online trh
Autor(ka) práce: Kratochvílová, Žaneta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá analýzou českého trhu privátních značek. Hlavním cílem této diplomové práce je zjištění současného postoje zákazníků k privátním značkám na českém trhu a dále zpracování doporučení dalšího rozvoje privátní značky sledovaného obchodu Rohlik.cz. Za účelem dosažení tohoto cíle byl proveden kvalitativní a posléze kvantitativní výzkum. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny hloubkové rozhovory, kterých se účastnilo 20 respondentek napříč dvěma předem stanovenými segmenty. Kvalitativní výzkum byl doplněn o dotazníkové šetření, kterého se účastnilo 1 004 respondentek. Na základě zjištění z obou těchto výzkumů byla vypracována doporučení pro další rozvoj sektoru privátních značek firmy Rohlik.cz. Firmě bylo především doporučeno vytvoření nové značky, která bude cílit na cenově citlivější segment než současná privátní značka BEZ KOMPROMISU. Mezi dalšími doporučeními se pak vyskytují možnosti rozšíření portfolia současné značky nebo návrhy na komunikační kanály, kterými značky podporovat. Tato doporučení budou poskytnuta a diskutována se sledovanou firmou a mohou sloužit jako podklad pro další strategická rozhodnutí.
Klíčová slova: Privátní značky; retail; prodej potravin; marketing
Název práce: The importance of private brands at grocery market with a focus on the online market
Autor(ka) práce: Kratochvílová, Žaneta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tahal, Radek
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The subject of the diploma thesis is the analysis of private labels in the Czech Republic. Main goals are understanding customers' perception of private labels and based on this, preparing recommendations for further development of the private labels of the online retailer Rohlik.cz. In order to achieve these goals, qualitative and quantitative research were prepared. The in-depth interview with 20 customers set up the base ground for a questionnaire filled by 1004 respondents. Based on the findings of both of these researches, recommendations were developed for the further development of the private label sector of Rohlik.cz. Above all, the company was recommended to create a new brand that will target a more price-sensitive segment than the current private label BEZ KOMPROMISU. Other recommendations include which categories should Rohlik.cz includes to portfolio to support both brands and also some marketing touchpoints where to gain new customers. Based on the information gathered, strategic suggestion guidelines for further development of Rohlik.cz private label are prepared and handed over to the company.
Klíčová slova: retail; grocery market; Private brands; marketing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 6. 2020
Datum podání práce: 15. 12. 2020
Datum obhajoby: 3. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73505/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: