Dopad COVID-19 na lidský kapitál

Název práce: Dopad COVID-19 na lidský kapitál
Autor(ka) práce: Hampejs, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Miklánek, Tomáš
Oponenti práce: Čermáková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou současné pandemie COVID-19 a jejího dopadu na lidský kapitál, zvláštní pozornost je věnovaná dopadům na vzdělání. V praktické části jsou pak odhadovány dopady vynuceného přechodu na distanční výuku v terciálním vzdělávání. Na základě dat o prospěchu studentů Vysoké školy ekonomické v Praze bylo odhaleno, že studenti dosahovali během letního semestru 2019/2020 lepších výsledků nejen v předmětech běžné výuky, ale i při státních závěrečných zkouškách, které probíhaly běžným způsobem. Přechod na distanční studium byl náročnější u předmětů, jejichž známka se neodvíjela pouze od závěrečného testu, pozitivní dopad přechodu na distanční studium byl u nich mírnější. Také předměty, které byly z části nebo zcela vyučované na cvičení, dosáhly menšího poklesu průměrné známky ve srovnání s předměty, které byly vyučovány pouze na přednáškách. Neplánovaná situace, která byla vynucena pandemií COVID-19, měla celkově pozitivní dopad na prospěch studentů napříč všemi předměty.
Klíčová slova: COVID-19; recese; lidský kapitál; terciální vzdělávání
Název práce: Impact of COVID-19 on human capital
Autor(ka) práce: Hampejs, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Miklánek, Tomáš
Oponenti práce: Čermáková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis examines the impact of the ongoing COVID-19 pandemic and its impact on human capital, special attention is paid to impact on education. In empirical part the impact of forced transition to distance learning on tertiary education is estimated. Based on data of student grades at Prague University of Economics and Business it was discovered that during summer semester of 2019/2020 students averaged better results not only in regular subjects, but also during state final exams, which were run the same way as in previous years. Transition to distance learning was more difficult for subjects which are not graded only based on final exam, the positive change connected to distance learning transition was lower for said subjects. Lower positive change was also recorded for subjects that are partly or fully taught on seminars in comparison to subjects with only lectures. Unplanned situation forced by the COVID-19 pandemic had overall a positive impact on students’ average results across all subjects.
Klíčová slova: human capital; tertiary education; COVID-19; recession

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomická analýza
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 2. 10. 2020
Datum podání práce: 17. 12. 2020
Datum obhajoby: 4. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74454/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: