Financování regionálního školství

Název práce: Financování regionálního školství
Autor(ka) práce: Kondrátová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sedmihradská, Lucie
Oponenti práce: Hulínský, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá systémem financování regionálního školství v České republice a jeho reformou, která vešla v platnost v roce 2020. Hlavním cílem práce je srovnání nového a starého způsobů financování a jejich dopad na školská zařízení. Mezi další cíle patří zanalyzovat financování a hospodaření konkrétní základní školy. Teoretická část neboli první kapitola se věnuje především popisu obou způsobů financování a také hodnotí role Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR, krajů a zřizovatelů v tomto systému. Druhá kapitola je zaměřena na rozdíly v počtu základních škol a žáků v jednotlivých krajích a na rozdíly v krajských normativech z roku 2019. Součástí této kapitoly je i komparace financování na modelovém příkladu pro 14 základních škol ze 14 krajů ČR. Třetí kapitolu tvoří případová studie zaměřená na Základní školu v Mnichovicích, její financování, hospodaření a realizované investiční akce v posledních letech.
Klíčová slova: reforma; základní škola; financování; normativ; zřizovatel
Název práce: Financing of regional education
Autor(ka) práce: Kondrátová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sedmihradská, Lucie
Oponenti práce: Hulínský, Lukáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the financing of regional education system in the Czech Republic and its reform which came into force in 2020. The main goal is to compare the new system and the old system of financing and their effect on schools. The other goal is to analyse financing and economic activities of one primary school. The theoretical part or the first chapter is based on description of both form of financing and it also evaluates the roles of Ministry of education, youth and sports and founders in this system. The second chapter is focused on differences between number of primary schools and number of students in the individual regions and differences between region’s norms in 2019. A part of this chapter is also the comparison of financing on the model examples for 14 primary schools from 14 regions of the Czech Republic. The third chapter is a case of study of primary school in Mnichovice, its financing, economic activities, and investment project in recent years.
Klíčová slova: reform; primary school; financing; norms; founder

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Finance
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra veřejných financí

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 2. 2020
Datum podání práce: 9. 1. 2021
Datum obhajoby: 4. 2. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/72684/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: