Segmentace zákazníků cestovních kanceláří

Název práce: Segmentace zákazníků cestovních kanceláří
Autor(ka) práce: Machová, Linda
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kalábová, Markéta
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá segmentací českých klientů cestovních kanceláří. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol: Teoreticko-metodologická část a Výsledky a diskuse. Cílem diplomové práce bylo představit segmentaci jako marketingový nástroj, jak z obecného pohledu, tak se zohledněním cestovního ruchu a cestovních kanceláří, a zejména pak odkrýt a blíže charakterizovat segmenty českých klientů cestovních kanceláří a rovněž navrhnout, na jaké segmenty (a jakým způsobem) by se cestovní kanceláře měly zaměřovat. Užitím dat MML-TGI a programu Data Analyzer bylo faktorovou, shlukovou a kontingenční analýzou odkryto a popsáno šest segmentů: Rodinný usedlík, Aktivní extrovert, Pasivní introvert, Nerozhodný, Aktivní všehomil a Zasněný dobrodruh, přičemž jako pro cestovní kanceláře nejatraktivnější segmenty se jeví Aktivní extroverti a Aktivní všehomilové, další význam mají Rodinní usedlíci a Zasnění dobrodruzi.
Klíčová slova: segmentace; MML-TGI; cestovní kancelář
Název práce: Segmentation of clients of tour operators
Autor(ka) práce: Machová, Linda
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kalábová, Markéta
Oponenti práce: Petrů, Zdenka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the segmentation of Czech clients of tour operators. The diploma thesis is divided into two main chapters: Theoretical-methodological part and Results and discussion. The aim of the diploma thesis was to introduce segmentation as a marketing tool, both from a general point of view and considering tourism and tour operators, and especially discover and describe segments of Czech clients of tour operators and also suggest, with segments (and in what way) should tour operators focus on. Using MML-TGI data and the program Data Analyzer, by factor, cluster, and contingency analysis, six segments were discovered and described: Family Settler, Active Extrovert, Passive Introvert, Indecisive, Active All-lover and Dreaming Adventurer. Active Extroverts and Active All lovers appear to be the most attractive segments for tour operators, Family Settlers and Dreaming Adventurers are of further importance.
Klíčová slova: MML-TGI; tour operator; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 7. 2020
Datum podání práce: 11. 4. 2021
Datum obhajoby: 2. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73740/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: