Sportovní diplomacie jako nástroj branding státu (případová studie mistrovství světa v ledním hokeji 2018)

Název práce: Sportovní diplomacie jako nástroj branding státu (případová studie mistrovství světa v ledním hokeji 2018)
Autor(ka) práce: Wiesner, Jan
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Dubský, Zbyněk
Oponenti práce: Veselý, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá sportovní diplomacií jako nástrojem branding státu, zejména formou případové studie mistrovství světa v ledním hokeji 2018. V teoretické části jsou objasněny pojmy nation branding a sportovní diplomacie, která je součástí diplomacie veřejné. V praktické části je poté na základě analýzy čtyř tzv. kritérií zkoumáno, jak může sportovní diplomacie jako nástroj branding státu ovlivnit možné naplnění úspěšného pořadatelství mistrovství světa v ledním hokeji. Jednotlivá kritéria jsou rozdělena na historické pořadatelství událostí podobného rázu, vztah k danému sportu, spolupráci s partnery ze soukromého sektoru, a soustředěnost na následný odkaz.
Klíčová slova: nation branding; sportovní diplomacie; Dánsko; veřejná diplomacie; mega-sportovní události; mistrovství světa v ledním hokeji
Název práce: Sports diplomacy as a tool of state branding (case study of the 2018 Ice Hockey World Championship)
Autor(ka) práce: Wiesner, Jan
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Dubský, Zbyněk
Oponenti práce: Veselý, Zdeněk
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with sports diplomacy as a tool of state branding, mainly based on the case study of the 2018 Ice Hockey World Championship. The theoretical part clarifies the concepts of nation branding and sports diplomacy, which is a part of public diplomacy. Furthermore, the practical part, based on the analysis of the four so-called criteria, examines how sports diplomacy as a tool of state branding can affect the possible fulfilment of successful hosting of the Ice Hockey World Championship. The individual criteria are divided into historical organization of similar events, the relation to the specific sport, cooperation with partners from the private sector, and the focus on its legacy.
Klíčová slova: sports diplomacy; nation branding; Denmark; sports mega-events; public diplomacy; Ice Hockey World Championships

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 9. 2020
Datum podání práce: 20. 4. 2021
Datum obhajoby: 27. 5. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/73987/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: