Pivo v plechu - motivy českých spotřebitelů pro volbu tohoto obalu

Název práce: Pivo v plechu - motivy českých spotřebitelů pro volbu tohoto obalu
Autor(ka) práce: Beránková, Tereza
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Sabolovič, Mojmír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je pomocí kvantitativního výzkumu poznat motivy, které mají vliv na koupi piva v plechu. Podcílem je zjistit spotřebitelsky nejčastější obal piva a důvody, které k tomu vedou. Práce je doplněna o marketingové a sociální poznání, statistická data, situaci na trhu s baleným pivem a charakteristiky obalů piva v ČR. Metodou sběru dat je lavinový online dotazník, vytvořený ve formulářích Google. Zasílání dotazníkového archu probíhalo cíleně, s ohledem na dodržení vlastností populace a postupnou kumulaci získaných dat od celkem 519 respondentů. Práce obsahuje primární analýzy, které přibližují vzorek a trendy u českých spotřebitelů piva. Pokročilejší statistické metody kontrolují a dokazují závislosti, testují vazby proměnných – Anova, CHISQ.TEST, Spearmanův koeficient. Důležité motivy pro koupi piva v plechu jsou manipulační a účelové, motivy charakterizační nejsou pro rozhodnutí důležité. Důvodem pro koupi piva dle obalu je nejčastěji zvyk. Z poznatků vychází doporučení pivovarům pro strategicky výhodné rozložení jejich portfolia dle obalového materiálu produktů.
Klíčová slova: čeští spotřebitelé piva; nákupní chování a rozhodování; pivo v plechu; balené pivo; obalové materiály piva
Název práce: Canned beer - motives of Czech consumers for choosing this packaging
Autor(ka) práce: Beránková, Tereza
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Sabolovič, Mojmír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this diploma thesis is to use quantitative research to identify the motives that affect the purchase of canned beer. The goal is to find out the most common consumer packaging of beer and the reasons that lead to the purchase. The thesis is supplemented by marketing and social knowledge, statistical data, the situation on the market in packaged beer and the characteristics of beer packaging in the Czech Republic. The method of data collection is an snowball online questionnaire, created in Google Forms. The distribution of the questionnaire took place in a targeted manner, with regard to compliance with the characteristics of the population and the gradual accumulation of data obtained from a total of 519 respondents. The thesis contains primary analyzes that uncovers the trends in Czech beer consumers. More advanced statistical methods check and prove dependencies, test the relationships of variables - Anova, CHISQ.TEST, Spearman's coefficient. Important motives for the purchase of beer in a can are manipulative and purposeful, characterization motives are not important for decisions. The reason for buying beer according to the packaging is most often the habit. The findings are based on recommendations for breweries for a strategically advantageous distribution of their portfolio according to the packaging material of products.
Klíčová slova: Czech beer consumers; shopping behavior and decision - making; canned beer; packaged beer; beer packaging materials

Informace o studiu

Studijní program / obor: Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 10. 2020
Datum podání práce: 23. 4. 2021
Datum obhajoby: 8. 6. 2021
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/74430/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: